Last update from Dubai... for now!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Last update from Dubai... for now!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Last update from Dubai... for now!!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 November 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hi all,

Inmiddels heb ik weer voet gezet op Nederlandse bodem (ik laat even in het midden of ik hier blij mee ben of niet...). Wat in ieder geval zeker is, is dat ik een uber-fantastische trip heb gehad!! Smaakt naar meer...!

Ik wil jullie grauwe herfstdag (jakkus wat een rot weer) toch nog even opleuken met de (voorlopig) laatste wisten jullie datjes. Uiteraard zullen de briljante stukken tekst die ik uit mijn mouw heb geschud spoedig worden opgeleukt met foto's.

Dank voor al jullie meelevende reacties; toch leuk om af en toe wat van het thuisfront te vernemen.

For now sampa jumpa. En hou de site in de gaten, want this backpacker on high heels will be at it again...for sure!!!

With love,
Ingel


Wisten jullie dat...:
- de zeepdispensers @ Jakarta airport van die waterflesjes zijn die ook in een hamsterkooi zitten...kennen jullie ze (nog), me zon balletje;
- ik eventjes met weemoed terug dacht aan Mucho...r.i.p. m'n kleine, grijze dondertje met je scherpe tandjes;
- ik in Jakarta met een Amerikaan (Detroit Michigan, hell yeah) heb zitten praten die de meest bizarre dingen ever heeft meegemaakt op z'n trip;
- dit overigens voornamelijk eenrichtingsverkeer was, mijn God wat kon die gast lullen;
- de goeie man zowaar de Merapi heeft beklommen TIJDENS de vulkaanuitbarsting;
- ik inmiddels zo enorm aan m'n flip flops gewend en gehecht ben, dat ik overweeg ze de hele trip te dragen;
- dat ook inhoudt dat ik wellicht op dit hyper geavanceerde schoeisel Schiphol binnen loop (check!!);
- ik inmiddels mijn super de luxe, glitterende exemplaar in de prullenbak in Padangbai heb gedumpt;
- deze namelijk totaal ongeschikt zijn bevonden voor op het strand;
- dit voor mij een hele overwinning was;
- ik zelfs mijn ballerina's daar heb achtergelaten, aangezien die dingen nog te vuil om vast te pakken waren;
- en ik sowieso niet van plan was een balletvoorstelling op de Gili's te gaan geven;
- ze daarom in de categorie overbodige ballast vielen en wellicht nu aan de voetjes van een Balineesje schitteren;
- ik op die manier toch weer iets goeds voor de maatschappij heb kunnen betekenen;
- in Lovina vervangend voetvervoer is aangeschaft;
- dit een zeer eenvoudige uitvoering in het zwart is geworden;
- uiteraard wel met de toevoeging van enig opleukend materiaal;
- een backpacker on high heels namelijk zeker niet te gewoontjes wil zijn;
- het onderscheid met de "ik ben een backpacker dus ik was me de hele vakantie niet,, kam m'n haar ook niet, draag oude kleding die vooral op zoveel mogelijk plekken versleten en gescheurd moet zijn en daarnaast stink ik een uur in de wind"-variant wel overduidelijk aanwezig dient te zijn;
- dit namelijk een volledig ander species is;
- ik tot mijn grote ontzetting tijdens de vlucht van Denpasar naar Jakarta een maaltijd met een vlees-achtige substantie kreeg voorgeschoteld;
- ik dit voedsel toch naar binnen heb gewerkt, aangezien ik enorme honger had;
- ik nu wederom enorme honger heb en daarom hoop dat we binnen afzienbare tijd na take off from Jakarta weer wat te kanen krijgen;
- ik met heel mijn hart hoop dat er ook een vegetarische variant is;
- ik nog veel harder hoop dat deze dan wel in de smaakvolle categorie valt;
- ik anders serieus overweeg om de eventueel smakelijkere vleesvariant te kiezen;
- principes er immers niet zijn om je leven te beperken, maar om je leven te leiden;
- een enkele vleesmaaltijd per maand dus best te verantwoorden is;
- het ruziende overjarige stelletje in het vliegtuig nog steeds zat te bekvechten;
- ik voor het eerst tijdens een vliegreis een akelig serieuze "damn, we gaan toch nie crashen nie"-ervaring heb gehad;
- ik eerlijk moet zeggen dat ik dat helemaal fantastisch vond en zelfs van ganser harte hoopte nogmaals een dergelijke ervaring op te doen;
- de piloten het vliegapparaat echter keurig in bedwang hebben weten te houden;
- ik in Dubai helaas geen wifi verbinding had en deze update vanuit Eindhoven gestuurd gaat worden;
- ik er voor de leuk wel "update vanuit Dubai" bij ga zetten;
- ik zowaar nog even heb kunnen genieten van uitzicht op het welbekende palm eiland bij Dubai;
- ik nog nooit in mijn leven zo'n slecht besef van tijd heb gehad;
- we namelijk in Jakarta behoorlijke vertraging hebben opgelopen (+1 op Bali tijd dus +2 met de vertraging erbij, onderweg nog wat lichte probleempjes hebben gehad (+ bijzondere ervaring), het in Dubai nu 3:43 is (+2 op Java, wat dus +1op Bali was, wat +6 verschilt op Nederlandse tijd, maar aangezien het nu wintertijd is, scheelt dat weer +1 dus in totaal +7)....;
- snappen jullie het eigenlijk nog?!
- ik moet zeggen dat het weer erg goed is bevallen zo 3 weken zonder horloge;
- zo het ek die tijd;
- er op die manier eigenlijk maar 4 tijdstippen op een dag zijn: tijd voor ontbijt, tijd voor lunch, tijd voor diner en...tijd voor een borrel!!;
- de aankomst op Schiphol echt hilarisch was;
- ik bij de paspoortcontrole namelijk gezellig met Mark Hark aan het bellen was;
- de paspoortcontrolerende man me daarop met een brede grijns op zijn gezicht aan bleef staren;
- ik vroeg wat er was en hij aan gaf dat ik nie kon bellen nie daar, aangezien hij me ook vragen moest kunnen stellen;
- hij ter illustratie duidde op de sire reclame van "Nederland wordt steeds asocialer..."
- ik daarom, schappelijk als ik ben, mijn aandacht volledig tot hem richtte;
- hij mijn paspoort na wat quasi interessant geblader toch verrassend snel terug gaf;
- ik hem daarop liet weten dat ik zijn vragen wel als erg ingewikkeld had ervaren;
- bovenstaande gebeurtenis absoluut in de categorie "je had erbij moeten zijn..." valt;
- de jetlag inmiddels weer kei hard is binnen gekomen;
- ik dinsdagmiddag in een diepe coma ben gevallen en het even leek dat ik met geen mogelijkheid wakker te krijgen was;
- ik woensdagochtend weer veul te vroeg klaar wakker was;
- dit wel past bij mijn voornemen om weer eens wat fatsoenlijke structuur in mijn beschikbare leventje te krijgen;
- de melding "java update available" op mijn draagbaar computerding tegenwoordig een heel andere betekenis heeft gekregen;
- het nu namelijk prachtige herinneringen bij me oproept;
- het echt freaking koud is in ons kikkerlandje en het mij treurig stemt dat ik de verwarming alweer aan moet zetten;
- de trip in stijl is afgesloten met een flinke dosis joekels-van-oesters....imunati!!!
- that's all folks!!

  • 04 November 2010 - 17:41

    Serge:

    "hyper geavanceerde schoeisel Schiphol binnen loop" = confirmed :)!

  • 05 November 2010 - 11:42

    Renate:

    Ha lief,

    Geweldig dat je een fantastische vakantie hebt gehad! En hopelijk heb je het daar in Nederland ook weer naar je zin. Want waar je ook bent, je moet wel genieten he!

    Fijn weekend, enjoy!

    Xxx, Naledi

    P.S. Heb je nog iets van Aapje en Bizarro gehoord? Want ik krijg alleen maar een paar drunken dials wanneer ze uit de nachtclubs rollen, haha, die vermaken zich wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Inge

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 47688

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Exploring the world on two wheels

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Exploring yet another part of Asia

08 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Soul searching, relaxing and charging battery

21 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Ibiza 2011

02 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Roadtrip Spain - Andalucia

11 Oktober 2010 - 02 November 2010

Soul searching on Bali

08 November 2009 - 29 November 2009

Thailand... be aware

09 December 2008 - 24 December 2008

Venezuela - Isla Margarita

21 November 2006 - 25 Maart 2007

South Africa... the rainbow nation

Landen bezocht: