I've died and gone to heaven... - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu I've died and gone to heaven... - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

I've died and gone to heaven...

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

30 Oktober 2010 | Indonesië, Gili Trawangan

Het lot heeft zich weer van z'n goede kant laten zien. In Lovina heb ik een Brabantse meid leren kennen en door de uiteraard ontstane Brabantse gezelligheid ben ik zowaar bijna vergeten een taxi te regelen naar Padangbai. Maar 's avonds in het restaurant begint er een Balinees behoorlijk vloeiend Nederlands tegen ons te lullen en wat blijkt, zijn vriendin is Nederlandse en ze gaan zelfs op 11 november trouwen (daar gaat op geproost worden). Daarnaast blijkt deze uiterst gezellige meneer ook met een nieuwe reisorganisatie samen te werken die fast boat (je weet wel, het tegenovergestelde van een slow boat) tickets regelt en vervoer naar de haven in Padangbai en dat alles tegen een behoorlijk schappelijke prijs. Aangezien hij op zondag z'n vrije dag had, wilde hij me zelf wel naar Padangbai rijden. Mooi geregeld en ow wat hebben we een leuke trip gehad. Een vriend van hem ging ook mee, zodat ie geen vier uur alleen terug hoefde te rijden, dus met z'n drietjes hebben we er een erg gezellige rit van gemaakt, veel gelachen en belachelijk lekkere gado gado gegeten bij een te ranzig straat tentje. Heb er nu ook een broer bij op Bali (you so cool, you must be my sister); nog een reden om zeker weer een keer terug te komen hier, haha (alsof ik daar een echte reden voor moet hebben).

In Padangbai m'n Franse buurvouw uit Ubud weer ontmoet en na een gigantisch credit-card-zoek-pin-automaat-leeg-fiasco zijn we samen naar de Gili's vertrokken.
Natuurlijk hadden ze veel te veel toeristen op het bootje geboekt, dus mocht de helft op het dak gaan zitten. Relaxt tochtje gehad (ik hou van bootje varen) en onderweg bevestigd gekregen dat een fast boat dan wel duurder is dan de slow boat, maar dan ook wel heul veel...uhm, tja... sneller. Korte stop in Lombok en daarna gelijk door naar het paradijs: Gili Trawangan (Gili T voor de ingewijden, wat me nu opeens wel heel veel aan GT doet denken ;-)). And paradise it is... Heerlijk, geen haven waar je het bootje kunt aanleggen of zo, maar gewoon Robinson style hup met de voetjes het water in. Wegens het ontbreken van gemotoriseerd vervoer op deze eilanden (verademing, even geen scooters) met de paard taxi (0900-horse) naar de enige pinautomaat op het eiland. Maar ik vond dit zo ontzettend zielig (imagine this: redelijk ondervoed paard, twee passagiers, een chauffeur en twee loodzware backpacks en dat in de brandende hitte) dat ik dit echt niet meer over m'n hart kan verkrijgen, zeker niet midden op de dag. 
Later op de middag met de island hoppert naar Gili Meno, maar dit eiland was wel erg uitgestorven (echt alleen leuk voor romantische stelletjes, fossielen en schizofrenen). Bij aankomst in de 'haven' heel stoer bedankt voor de 0900-horse en gaan lopen, maar natuurlijk wel net de verkeerde kant op, waardoor we zo'n beetje het hele eiland hebben afgelopen. Jaja, met loodzware backpack in de brandende, tropische hitte, maar geen fatsoenlijke accomodatie te vinden (alleen een heule sjieke waar ze alleen nog de honeymoon suite hadden... te confronterend). Uiteindelijk toch maar een paard gescoord en onze intrek genomen in een bungaloowtje, slechts enkele stapjes van de zee, helaas wel met koud, zout douchewater (dag 1). Wegens het ontbreken van leven op dit eiland, de dag erna naar Gili Air vertrokken en dit keer de zware backpacks in de haven gedumpt en voor de verandering eens de goede kant opgelopen. Maar als kritische backpacker on high heels natuurlijk wel heel efficient de complete oost en noord kust aflopen op zoek naar een schoon, leuk dingetje met fresh water por favor en liefst tegen een schappelijke prijs, om uiteindelijk toch in het zuidoosten (waar we begonnen waren dus) akkoord te gaan met een bungaloowtje met koud, zout water en zonder wasbak (wat gebruik je zo'n ding eigenlijk vaak...) of doorspoelbaar toilet (idem dito). Een uiterst schattig dingetje, tegen een erg schappelijke prijs (lang leve het onderhandelen), maar dan dus wel wederom twee nachten zout water (dag 2 en 3)...daar wordt een mens dus echt niet schoon van. Na drie dagen in de zee rond dobberen en daarna met zout water douchen gaat dan ook uitzonderlijk snel tegen staan, dus op dag 3 besloten te verhuizen naar Gili T. Overigens niet zonder een belachelijk grote, verse en goedkope vis te hebben gegeten ('waar smaakt deze naar?' 'Naar vis mevrouw') en ofcourse een prachtige snorkeltour (heb met schildpadden gezwommen, fantastisch and very very impressive...wat een ontzettend schattige en vriendelijke beessies!). Na deze tour zijn we op het strand van Gili T gedropt (hilarisch, deze foto's moeten jullie zien!!) en na een lekkere lunch naar een erg mooie homestay in het rustige noorden gegaan. Het paradijs in het paradijs: een schone kamer, met een erg luxe badkamer en zowaar fresh water, warm en koud.  Voortreffelijk! Hier blijf ik drie nachtjes en dan weer terug naar Ubud. Dagbesteding bestaat voornamelijk uit paradijselijk ontbijten, boekje lezen op het strand, snorkelen, paradijselijk lunchen op het strand, snorkelen, nog meer snorkelen, nog een keertje snorkelen, en dan lekker douchen en schone kleren aan, 's avonds paradijselijk dineren op het strand en dan lekker het bedje in. 's Ochtends begint het weer van voor af aan. Paar daagjes chillen mag ook wel na de toch wel enerverende rondreis door Bali. Poehee Pino, wat is het toch zwaar om een backpacker te zijn....maar oh oh wat een geweldig leven zo...! 

U kunt het mij hopelijk vergeven als ik stiekem in mijn gebeden verzoek om een donders grote aswolk bij dat Merapi ding, zodat we hier ook van die Ijslandse taferelen krijgen en ik mijn trip noodgedwongen nog even moet doorzetten...ben eigenlijk nog niet klaar en wil op zekers nog niet terug. Weh!

Liefs, xxx

Op veler verzoek (???) nog wat wisten-jullie-datjes. Wisten jullie dat...:
- happy hours hier significant langer duren dan een uur;
- in een bed slapen met allemaal kleine, irritante beestjes erg vervelend is;
- die namelijk erg kunnen gaan jeuken en je daar na een tijdje erg paranoia van wordt;
- ik daarom naar buiten ben verhuisd en ontzettend heb genoten van twee nachten in de buitenlucht slapen;
- ze op Gili Air zowaar een belachelijk mooie moonrise hebben; 
- we hier daarnaast elke avond hebben kunnen genieten van een prachtige sterrenhemel;
- we ons tot op heden afvragen of we nu venus of jupiter hebben gespot;
- of dat het wellicht toch jupinus was;
- Bizarro z'n kennis van de Franse taal aan het uitbreiden is;
- ze in Padangbai een vogel hadden die liedjes na floot, hilarisch;
- en ze op Gili Air geiten hebben die met liefde op z'n geits met dit blonde geitje communiceren;
- de stroom hier inmiddels is uitgevallen;
- dat geen lolletje is aangezien nu ook de fans het niet doen;
- ik al zeker 5 dagen geen behoorlijke massage meer heb gehad en er enorm naar verlang;
- ik me daarom in Ubud nog even flink in de watten ga laten leggen;
- over schelpen met scherpe randen lopen niet fijn is als je nog zo'n kleine 18 kilo extra meedraagt;
- de zonsondergang bij karma kayak tres magnifique is;
- de zonsondergang vanuit het water bekijken een nog bijzonderdere ervaring is;
- ik inmiddels ook een aardig woordje Indonesisch spreek;
- je op "terima kasi" met "sama sama" antwoordt;
- "may may" kom hier betekent;
- en bling bling nu een heel andere betekenis heeft voor me;
- 3 weken for some serious soul searching inderdaad veeeeel te kort is gebleken;
- ik inmiddels wel een paar inzichten heb gekregen die me verder helpen bij het searchen van mijn soul; 
- mijn plannen voor 2012 nog steeds staan;
- ik blij ben dat dat al over een dik jaar is;
- ik wel nog sponsoren zoek, die zich voorlopig nog via deze website of andere moderne communicatiemiddelen kunnen melden;
- ik het allerlekkerst (en goedkoopst) heb gegeten bij een lokale warung waar de gemiddelde toerist voor geen goud naar binnen gaat;
- deze meid inmiddels de vegetarische tour is opgegaan en dat in Blanda gaat voortzetten; 
- ik weer een aantal belachelijk lekkere recept ideeen heb opgedaan;
- jullie daar natuurlijk allemaal van mee kunnen genieten;
- ik enorm (maar dan ook echt enorm) uit zie naar a.s. dinsdagavond: wijn en oesters!!!!!!
- ik hoop dat mijn jetlag niet te bizar groot is, aangezien ik ook hoognodig naar de kapper wil;
- vis eten hier een onmogelijke doch ubersociale aangelegenheid is;
- er binnen no time namelijk 6 miauwende ondervoede poesjes naast en op je tafel staan;
- een Balinese massage krijgen van een manvrouw met lange nagels een pijnlijke ervaring is;
- ik nu op houd en even ga chillen met die billen, laatste dag @ Gili T...

No hurry, no chicken curry...

Liefs, xxx

  • 30 Oktober 2010 - 09:16

    Rianne:

    He Meid,

    wat een lekkere vakantie zeg! snap dat je niet terug wil komen...Hoop echter wel dat je hier bent voordat ik knap...hahahaha

    geniet er nog van de laatste daagjes

    xxx

  • 30 Oktober 2010 - 10:54

    Serge:

    Zo te horen was het wederom een fantastisch stukje van je reis, het heerlijke nietsdoen (Eat, Pray, Love).

    Ben benieuwd naar je groei en ervaringen, met name tussen de regels... dit alles zal weer tekenent zijn voor de weg die voor je ligt...

    Alles begint bij de gedachte.


  • 30 Oktober 2010 - 11:56

    Gerard:

    Als wij nu met z'n allen heel hard gaan blazen richting Merapi, zou er dan nog een wolk kunne ontstaan die het vliegverkeer lam legt??
    Hoezo vegetariër en de oesters dan, of behoren die tot de spreekwoordelijke uitzonderingen? :)
    Enjoy..

  • 30 Oktober 2010 - 12:38

    Hannie:

    Je zult als vegetariër veel van de lekkere keuken van Indonesië moeten missen ... dat ga je zeker vervangen met dat lekkere fruit van hun!Geniet nog even van het mooie land, de rust en de warmte... voor je het weet rijdt Sinterklaas alweer over de daken in ons Kikkerlandje (5 december op de Klaproos!)

  • 31 Oktober 2010 - 09:17

    C!NDY:

    2 collega`s van mij zijn net terug uit Bali en ik zag hun foto`s, wat geweldig daar, ik wil ook!!
    Ik neem inderdaad aan dat je met vegetarisch bedoeld geen vlees, vis natuurlijk wèl, althans zo doe ik het grotendeels en het bevalt goed!
    Voor de rest staat Rianne echt op knappen, zal er denk ik om hangen of je daarvoor op tijd terug bent...
    Enjoy the last days :)

    Heule dikke knuffel!!

  • 31 Oktober 2010 - 10:12

    Viola:

    Jeuj! Je bent er weer bijna! Onder het genot van een wijntje die foto's kijken. Ben benieuwd....hele fijne terugreis. Tot snel...

    Kuss

  • 31 Oktober 2010 - 17:11

    Lauran:

    ha inge

  • 31 Oktober 2010 - 17:12

    Markie:

    Ha KANJER!!

  • 31 Oktober 2010 - 21:37

    Emmy En Gerrit Jan:

    JE BENT NIET KASIE AN"", NAAR EEN GOEDE MEID MET EEN HART OP DE JUISTE PLAATS, ADOE ZEG, TOT ZIENS IN BLANDA

  • 01 November 2010 - 12:09

    Sander:

    Jammer voor je dat je vakantie er weer bijna opzit! Onze is net begonnen, groeten vanuit een bewolkt en helemaal niet zo warm Bangkok.

    Sander en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Inge

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 47668

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Exploring the world on two wheels

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Exploring yet another part of Asia

08 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Soul searching, relaxing and charging battery

21 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Ibiza 2011

02 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Roadtrip Spain - Andalucia

11 Oktober 2010 - 02 November 2010

Soul searching on Bali

08 November 2009 - 29 November 2009

Thailand... be aware

09 December 2008 - 24 December 2008

Venezuela - Isla Margarita

21 November 2006 - 25 Maart 2007

South Africa... the rainbow nation

Landen bezocht: