Weh, het zit er alweer op... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Weh, het zit er alweer op... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Weh, het zit er alweer op...

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 November 2010 | Indonesië, Batavia

Wisten jullie dat...:
- ik me krom heb gelachen in de paard taxi;
- het ding namelijk ook achteruitkijkspiegels heeft en zowaar een echte claxon (geloof me, hilarisch);
- niet elke call-a-horse echter koplampen heeft, waardoor het 's avonds tot spannende taferelen leidt op de onverlichte, pikdonkere zandpaadjes op de Gili's;
- ik me op diezelfde paadjes trouwens heulemaal lam ben geschrokken aangezien ik ECHT dacht dat we door een schaduw achtervolgd werden;
- een ritje met de paard taxi best linke shit is, waarbij je gegarandeerd je hoofd stoot en je billen bezeerd;
- de kar met slippende bandjes (voor zover dat kan op zandpaadjes) door de bocht vliegt;
- ik de chauffeur dan ook vroeg of er wel eens ongelukken met de paard taxi gebeuren;
- hij doodleuk zei "yes, for sure" en ik hem uit moest leggen dat dat geen geruststellend antwoord is;
- ik tijdens mijn laatste snorkeltocht getrakteerd ben op een uurtje solo zwemmen en knuffelen met een giga giga grote schildpad;
- mijn vakantie alleen al daarom niet meer stuk kan;
- ze op de Gili's ook turtle conservation centres hebben;
- of turtle conversation centres zoals ik ze onbewust noemde;
- dit niet zo gek is, aangezien het precies dezelfde letters zijn, alleen dan in een ietwat andere volgorde;
- ik daar overigens een belachelijk grote donatie heb achtergelaten, aangezien de schildpadjes mijn hart hebben gestolen;
- ik dit hart in Ubud gewoon weer heb terug gekocht;
- het hier de afgelopen weken een aanzienlijk aantal keren heeft geregend;
- dat geen drol uitmaakt, aangezien het vaak maar zo'n 15 minuten duurt, het toch lekker warm blijft en daarna de zon weer lekker gaat schijnen (op die ene avond in Ubud na dan);
- het ijsmanneke op de Gili's een erg inventief ijskarreke heeft verzonnen;
- de goeie man namelijk op een te krakkemikkige fiets rondrijdt, met een 'koelbox' achterop en er een te vaag liedje uit zijn fiets-juxebox galmt;
- hij hierbij wel een t-shirt draagt met het Ola logo erop;
- het hier echter geen Ola heet maar Wall's (onder het motto "volledig nutteloze informatie");
- ik een sterrenhemel in de zee en op het strand heb gezien;
- we voor het eerst (en meteen laatst) enigszins gelicht zijn...de snorkeltrip "including 3 islands, Meno wall and lunch @ Meno" door volledig onduidelijke redenen namelijk bruut is ingekort;
- ik zondag de meest onvergetelijke boottocht van m'n leven heb gehad;
- ik namelijk op het dek van het bootje zat en we regelrecht op een heul heul (heul heul) onheilspellend wolkendek af vaarden/voeren/wit ik het;
- ze toen maar even kwamen melden dat er 'waarschijnlijk' (understatement van het jaar) regen aan kwam en dat het verstandiger was als we binnen kwamen zitten;
- ik dat met een drietal andere die hards dus lekker niet deed;
- we tijdens de giga stortbui dus gewoon lekker zijn blijven zitten, al waaiden we bijna van de boot af en knetterde de regen met een kleine 230 km/u tegen mijn tedere huidje aan;
- zoals altijd de zon achter de wolken schijnt en toen was mijn kledij binnen no time weer drooggewaaid;
- hij was binnen no time echter ook weer zeikenat, aangezien de zee nogal ruw was en z'n zilte zeewater meters hoog de lucht in spoot;
- dat met een noord westen windje gegarandeerd waterpret is als je links op het dek zit;
- ik nu zowaar naar een optreden van Barack Obama himself zit te luisteren en kijken...;
- ik de afgelopen dagen weer even een lesje relativiteitszin heb gehad;
- de locals het hier zowaar koud vinden...;
- ze namelijk met een lange broek, een trui, een jas en zelfs handschoenen aan op de scootert zitten;
- ik hoop dat ik in Nederland niet weer 1.500 keer moet uitleggen dat ik niet op de zuidpool ben geweest, maar dat ik nu eenmaal niet snel een bruin kleurtje krijg;
- ik daar namelijk meer tijd voor nodig heb en er bovendien veel vaker en langer voor op het strand moet liggen;
- jullie in 2012 deze vraag op zekers niet gaan stellen;
- ik na wat gecompliceerd rekenwerk de conclusie trek dat deze terugreis van deur tot deur zo'n 29 uur in beslag gaat nemen;
- ik hierop zeg: DAAAAMMMNNN;
- hierna natuurlijk geen enkele afstand te veel is....dus world, here I come;
- dat overigens ook betekent dat ik over een kleine 30 uur aan de oesters zit;
- ik die beestjes enorm heb gemist;
- ik hiermee dus gelijk recht zet dat mijn vegetarische ik zich dus wel nog zee voedsel veroorloofd;
- ik trouwens eigenlijk geen idee heb of die 30 uur het resultaat zijn van een valide berekening;
- ik namelijk als resultaat van mijn alles-relaxt-alles-op-z'n-tijd reis in combinatie met het tijdsverschil totaal geen besef van tijd meer heb;
- dit tot groot plezier van de douanebeambte in Jakarta, die hartelijk kon lachen om het feit dat ik geen idee had hoe laat het was, is of gaat zijn;
- dit ook komt doordat geen enkel tijdsaanduidend middel dat ik bij me draag namelijk de juiste tijd aan geeft;
- het ook zo kan zijn dat mijn jetlag dus nu al ingetreden is;
- ik hier gewoon getuige ben van een ruziend bejaard stelletje;
- mevrouw het namelijk *quote* "naar" vindt dat ze helemaal naar de rokersruimte is gerollatord voor man lief;
- ze daarop met haar rollator demonstratief tegen de tafeltjes aanbotst en het pand verlaat;
- ik ervan overtuigd ben dat ik tijdens de aankomende uren nog voldoende hilarische input voor de oh zo geliefde wisten jullie datjes ga krijgen;
- ik het echter leuk vind deze alvast te posten vanuit Jakarta;
- jullie wellicht nog een lading ontvangen vanuit Dubai;
- ik daar namelijk zo'n 10 uur de tijd voor ga hebben;
- ik voor nu eindig met sampa jumpa wat see you betekent...

Tot in het koude Nederland, met die vreselijke herfst en nog verschrikkelijkere winter die voor de deur staat.... En (en dat is dan wel weer leuk): een nuwe babie dogtertjie!!!

With love, Ingel

PS Jaaaaaaaa en ook de groetjes van mij en Aapje, maar wij blijven nog even. Tis hier echt zooo geweldig...en lekker warm. Ik heb echt geen zin in die kak winter. Aapje kan lekker terug naar Zuid-Afrika, maar ek nie nie. En aangezien we toch even geen nieuwe undercuvur opdracht voor de russische maffia hebben, gaan wij echt nog nie terug nie...

  • 01 November 2010 - 12:20

    Sander:

    Ha, ik ben een keer de eerste (tweede post ;-)). Jammer dat je vakantie erop zit, ik heb wederom genoten van je verhalen. Wanneer wij ook weer terug zijn bellen we om weer eens af te spreken, foto's vergelijken ;-).

    Groet!
    Sander

  • 01 November 2010 - 13:06

    Rianne:

    wist je dat:
    -het hier erg guur weer is.
    -en dat de blaadjes al bijna allemaal van de bomen zijn.
    -ik het jammer vind dat je vakantie verhalen op gaan houden.
    -ik vanmorgen nog ff dacht dat het lot je goed gezind was, aangezien die vulkaan wel een hele grote aswolk produceerde.
    -dat hier zowaar spellingscontrole opzit...hahahaha
    -ik over een uurtje naar het ziekenhuis moet voor alweer een groei echo.
    - dat ze denken dat ik een kleine reus in mijn buik heb.
    -dat die kleine reus volgens mij nog wel ff blijft zitten, hahahaha
    -ik je erg gemist heb....en niet kan wachten totdat je terug bent.
    -ik erg benieuwd ben naar foto's van die schildpad.
    -ik me afvraag wat je in 2012 gaat doen???
    -je vanuit hier een dikke kus van Noelle krijgt.

    tot snel moppie en een dikke kus

  • 01 November 2010 - 13:12

    Aapje:

    Inge!! Waarom ben je nu al weer naar Nederland gegaan?! Bizarro en ik hebben een keigave tent ontdekt, en we stappen er tot vroeg in de ochtend! Jeeej, chill man! Wij blijven hier nog even, en dan ga ik weer terug naar zuid Afrika...Bizarro wil ook mee, zegtie...hij wil ook aan de Psycho Jack zitten...mmmm...en er zijn wat nieuwe shooters op de kaart die echt het proberen waard zijn! Proooooosiepsiesiep!

    En alleen vis eten is echt goed, man! Dan ben je pescotarier, zegt Renate altijd...maar ik zeg altijd: eet geen aap, maar vis! Dus ik vind het echt chill van je dat je doet!

    Leuk je weer ff gezien te hebben (want ik mag nooit mee op de dates van Renate, terwijl Bizarro altijd mee mag met jou! Maar ja, ik was toch in Siberie toen Renate in Nederland was...)

    Goede reis en wij drinken er hier eentje op je hoor! En die gado gado is idd heerlijk (Bizarro zit weer helemaal onder....pffff!)

    XXX

  • 01 November 2010 - 17:36

    Serge:

    30 uur, pff... hoop dat ze genoeg GT aan boord hebben om jou zolang rustig te houden ;)!

  • 01 November 2010 - 17:43

    Serge:

    P.s. heb een extra grote lading Oesters laten bestellen... :)

  • 02 November 2010 - 11:17

    Hannie:

    Fijn dat je weer goed aangekomen bent in ons Kikkerlandje. Kun je weer gaan genieten van Sintermerte, Sinterklaas,de geboorte van het nieuwe kindje van Rianne, je verjaardag en daarna nog de rest van de gezelligste maand van het jaar...! Kunnen we tijdens al die feestelijke bijeenkomsten genieten van je verhalen over je onvergetelijke reis naar Bali.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Inge

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 47667

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Exploring the world on two wheels

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Exploring yet another part of Asia

08 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Soul searching, relaxing and charging battery

21 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Ibiza 2011

02 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Roadtrip Spain - Andalucia

11 Oktober 2010 - 02 November 2010

Soul searching on Bali

08 November 2009 - 29 November 2009

Thailand... be aware

09 December 2008 - 24 December 2008

Venezuela - Isla Margarita

21 November 2006 - 25 Maart 2007

South Africa... the rainbow nation

Landen bezocht: