Did you know thatjes from paradise... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Did you know thatjes from paradise... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Did you know thatjes from paradise...

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Oktober 2010 | Indonesië, Sanur

Dear friends, loved ones and others interested in the adventures of this backpacker on high heels!!!

Hier komen ze dan, de welbekende wist-je-datjes (geef het maar toe, hier zaten jullie allemaal op te wachten).

Wisten jullie dat...:
- het hier ongelofelijk aangenaam weer is: lekker warm, maar een stuk beter uit te houden dan Thailand (of Nederland op een te hete zomerdag so you like);
- je op Bali niets anders kunt dan tot rust komen;
- mijn buurman daar heel anders over denkt; de man heeft vandaag de hele dag op zijn veranda achter internet gezeten...;
- in de categorie niet nuttig, wel grappig 'tutup' gesloten betekent;
- een Balinese massage nog veul lekkerderder is dan een Thaise;
- deze helaas enigszins werd verstoord door het slap geleuter van een paar Nederlandse gasten "noooo, we only want woman....Paul, ik wil alleen een vrouw hoor, geen vent aan m'n lichaam, dan ben ik weg";
- de massage goedkoper uit viel dan besproken;
- hij eigenlijk 60.000rp was, maar ik 'm voor 55.000rp zou krijgen;
- hij bij het afrekenen nog maar 50.000rp was;
- ik zo'n 4 euro voor een overheerlijke massage van een uur ongelofelijk goedkoop vind;
- ik er daarom zeker nog een paar keer van ga genieten;
- ik mijn voetjes in Ubud toch maar eens in een bak met bijtende visjes ga stoppen, aangezien dit erg lekker moet zijn en bere goedkoop;
- ik NU een heerlijk slokje Bali Hai (haha) bier ga nemen, puur ter vergelijking met het oh-zo-bekende Bintang (been there, done that, don't have the t-shirt...and don't want it either);
- ik al behoorlijk geleerd heb in Zuid-Afrika, Thailand en Venezuela om uber aardig te zijn (zoals t een ware gast betaamt);
- ik daarom vandaag te horen kreeg "you so very nice, just like Bali people";
- ik met een aantal Balinese straat verko(o)pers/-sters al vrienden heb gemaakt, aangezien ze mijn naam nog wisten en over de boulevard tetterden toen ik een paar uur na kennismaking weer voorbij kwam lopen;
- ze mijn naam hier daadwerkelijk goed kunnen uitspreken;
- ze hier wel slim genoeg zijn meteen te zien dat ik uit Nederland kom (en niet uit Duitsland!!!);
- de check inmiddels is volbracht en Bali Hai zowaar nog lekkerder is dan Bintang, aangezien t wat weg heeft van Corona;
- ik nu even aan een overheerlijk voorgerechtje op t strand begin alvorens verder te gaan met deze leuke (al zeg ik het zelf) wist je datjes;
- ik nu een knoflook walm heb die in Nederland nog te ruiken moet zijn, aangezien er nog nooit zoveel knoflook op bruschetta heeft gezeten;
- de combinatie met ansjovis en spicy sauce wel erg lekker was;
- ik vanmiddag een arak attack op Viola d'r verjaardag heb gedronken (gefeliciteerd Viool, op jou!);
- die attack inderdaad heul hard aan kwam;
- ik na de heerlijke massage mezelf even heb ondergedompeld in de Balinese zee;
- deze helaas erg laag stond, waardoor ik de hele tijd in sea weed vast kwam te zitten (did you ever swim in the Balinese sea...on weed??!);
- ik onder het motto "ik ben er nu toch" stug heb doorgezet;
- douchen met koud water, vooral 's ochtends, erg vervelend is;
- het na het tijdje wel went en zelfs best lekker is;
- het alleen zo raar is dat je de shampoo met geen mogelijkheid helemaal uit je haar kunt wassen (wie legt me dit eens uit...);
- de spiegels hier op Balinese hoogte hangen waardoor ik alleen m'n tieten erin kan zien; 
- ik nu zowaar nog meer knoflook in m'n systeem heb, aangezien de king prawns van het hoofdgerecht er ook mee vol zaten;
- ik nu echter ook deet in m'n systeem heb, aangezien ook dat er met geen mogelijkheid goed af te wassen is met koud water;
- ik ontzettend hard hoop dat bovenstaande niet schadelijk is voor de gezondheid;
- ik hier m'n onderhandelingsvaardigheden sterk aan het ontwikkelen ben;
- dit bewezen wordt door het feit dat ik een gratis trip naar Ubud heb geregeld en die gast er bovenop nog bij zei "you so very funny";
- ik daarvoor alleen nog 3 medereizigers moet regelen;
- dat helaas nog niet gelukt is, haha;
- ik morgen om 10 uur wordt opgepikt door een private guide die me naar Ubud rijdt in een 5 uur durende tour naar allerlei hotspots;
- de grootste hotspot (de vulkaan) echter wordt overgeslagen, want dan duurt de tour 10 uur;
- ik vandaag bedacht dat deze vakantie wel heel erg begint te lijken op m'n eigen Eat, Pray and Love ervaring;
- ik hier in Sanur de Eat etappe heb gehad;
- het openspringen van mijn broeksknoopje hiervan het levende bewijs is (I blame in on the heat though, ik zwel er gewoon van op);
- ik in Ubud en (waarschijnlijk) Lovina het Pray gedeelte ga beleven;
- de trip daarna voortgezet wordt op de Gili's;
- het daar hoogstwaarschijnlijk vooral een Love-myself variant gaat worden in combinatie met een flinke dot Eat-Relax-and-Enjoy to tha max;
- het daadwerkelijke Love gedeelte wordt verder gezet in Nederland;
- Bali een stuk duurder is dan Thailand;
- ik daarom het CBI, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en daarmee jullie allen als belastingbetalers hartelijk wil bedanken voor het mede mogelijk maken van deze reis;
- ik me hier realiseer dat de meneer uit Lovina ontzettend gelijk had dat 3 weken wel erg kort is voor some serious soul searching;
- ik deze man dus op zekers ga opzoeken vanwege dit bewijs van zijn wijsheid;
- de wijze man uit Eat, Love and Pray het vierde kind uit zijn gezin is;
- ik dit weet omdat hij Ketut heet en niet Wayan (eerstgeborene), Made (tweeds-geborene) of Nyoman (derds-geborene);
- dit voor jullie natuurlijk totaal nutteloze informatie is;
- ik zowaar nog geen oesters heb gehad hier;
- daar absoluut nog verandering in moet komen;
- beelden hier op Bali allemaal een rokje aan hebben;
- deze vaak zwart wit geblokt zijn;
- dit niet een uiting is van Balinese mode, maar staat voor het goede en het kwade;
- ik al de hele avond ongegeneerd word aangestaard door zo'n mannetje met een rokje;
- ik me hierdoor wel bekeken voel, maar er niet echt onder de indruk van kan zijn (mannen in rokjes maken op mij geen indruk);
- het hier echt overal heerlijk naar who smoke ruikt;
- overal op straat pakketjes liggen van bloemen en wierook (ter offering aan de Goden);
- ik steevast mijn best blijf doen om er niet op te gaan staan;
- ze er desondanks compleet vertrapt bij liggen aangezien menig tourist er zonder pardon overheen loopt;
- Balinezen dat zelf ook doen;
- het nut van mijn verwoede pogingen er dus totaal niet is;
- ik waarschijnlijk behoorlijk voor lul loop; 
- en daar echt totaal schijt aan heb;
- ik blijkbaar mijn eigen normen en waarden systeem aan het creeren ben hier;
- ik tijdens het typen van dit bericht al een paar keer hoer in plaats van hier heb getypt;
- ik hierom erg moest lachen (en ik weet, dat is erg puberaal);
- onder het motto "het glas is half vol" ook geredeneerd kan worden dat dit juist positief is, aangezien dus blijkbaar het kind in mij weer naar boven komt;
- ik tot nu toe nog geen bui heb meegemaakt hier;
- ik daarom nog maar even afklop;
- ondergetekende inmiddels wel al een eerste muggenbeet te pakken heeft en fingers crossed dat het geen kokkelkoortsmug is;
- ze hier ook van die schattige waku waku beestjes hebben;
- ik gelukkig verder nog geen enge beestjes heb gezien (een vieze rat daar gelaten);
- ik net wel een mini krab op het strand voorbij zag huppelen;
- daarnaast ook nog een mini kikker aan mij voorbij schoot;
- ik het beestje wilde kussen om te zien of hij zich zou ontpoppen tot mijn prins;
- hij echter hard van me weg kikkerde en ik me afvraag wat dat betekent...;
- ik nog even een laatste arak nog wat ga bestellen en daarna lekker m'n bedje ga opzoeken;
- deze post wel weer erg lang is geworden, maar ik er enorm veel lol aan beleef;
- ik daarom bij deze zeg "to be continued"!!!!
- ik afsluit met te melden dat de keuze is gevallen op een arak bonsai sunrise (bestaande uit arak, bacardi, orange juice and grenadine) vernoemd naar het schattige tentje waar ik vanavond mijn diner heb genuttigd;
- dit tentje zijn naam overigens eer aan doet, aangezien de achtertuin compleet vol staat met...je raadt het al...bonsai boompjes;
- de derde ober vanavond al zegt "you look so happy!!";
- ik de toevoeging "why???" wel een beetje vreemd vond;
- ik er nu echt een eind aan brei;
- ik toch nog even meld dat ze out of arak zijn en de keuze daarom om de oh-zo-vertrouwde GT is gevallen;
- deze overigens net als in Nederland en Spanje (alwaar ik mijn GT ontmaagding heb ondergaan) verrukkelijk smaakt;
- ik jullie nog een goede middag en avond wens;
- ik zelf strakjes al mijn oogjes toe doe en morgenvroeg gezond weer op sta...!

Liefs, xxx Inge

PS (houdt ze dan nooit op??!):
Had jullie graag ook nog op de hoogte gesteld van de avonturen van Green B, maar deze globetrotter heeft na aankomst op Bali anderhalve dag in stilte in de lotushouding gezeten. Vanmiddag is ie mee op pad geweest, maar door zijn zen-state is ie na een paar slokken arak attack out gegaan. Nadat ie hiervan was bij gekomen is ie van schrik meteen weer in de lotushouding gedoken. Ik hoop dat ie z'n opgedane zelfkennis en wijsheden spoedig met ons gaat delen... 

  • 13 Oktober 2010 - 18:21

    Ri@nne:

    weet je dat ik nog niet genoeg weet..en me nu al verheug op weer de volgende weetje datjes...hahahahah
    Geloof je helemaal dat je uber gelukkig bent daar, wat wil je ook met mooi weer,lekker weer en geen gezeik aan je hoofd!!

    Noelle vindt dat Bizarro maar eens moet gaan zwemmen! huh??waarschijnlijk vanwege die weed!!

    drink er een op mij( mis de alcohol)
    xxxx

  • 13 Oktober 2010 - 19:15

    Serge:

    Wist je dat je ontzettend uit lange verhalen kunt schrijven, :) Zo te lezen heb je het reuze naar je zin. Toppertje!

  • 13 Oktober 2010 - 21:08

    Lientje:

    Lieve Inge,
    wist jij dat:
    - t in nederland ontzettend koud rotweer is
    - ik s'morgens al half mijn auto moet krabben en aanduwen om na mijn werk te gaan
    -ik daar absoluut geen geduld voor heb en gewoon rij met beslagen ruiten en mezelf zo bijna tegen een boom aan rij ( ongeduldig noemt men zoiets ;-))
    - De weermannen alleen maar meer kou hebben voorspeld
    - Wij verlopig geen tempraturen boven de 15 graden zullen voelen de aankomende tijd
    - Ierdereen hier in nederland gewoon elke dag Kei vroeg op moet om KEI hard te werken
    - Ik, en waarschijnlijk de rest die dit allemaal leest HARDstikke jaloers op je is (in a positive way offcourse)
    - Ik je verhaal na het 10e puntje al niet meer aan kan lezen
    - Ik je ondanks mijn jaloezie, scherp in de gaten hou via internet
    - Ik je deze reis ontzettend hard gun

    So, what you give is what you get ;-)

    Maar buiten dit allemaal wil ik nog één ding zeggen: allein maar goan GENIETEN!!!!!!!

    Heul veul plezeer sieske!!!

    Dieke kus van mich

  • 14 Oktober 2010 - 07:24

    Naleeeeeedi:

    Ooooh, ik wil ook zo'n massage!! Lijkt me heerlijk; ik zou de hele dag gaan! Ik ben namelijk zooooo gestrest van al dat oesters eten en wijn drinken....;)
    Willi was trouwens gisteren jarig, en ik gaf hem een kaart met een kat erop, waarop hij vroeg: 'soooo, how's Bizarro actually? Is he still around?'
    Beetje vreemde reactie, geef ik toe, maar ik moest wel lachen! Ik zei dat Bizarro aan het soul searchen was op Bali, en Willi zei dat hij dat waarschijnlijk wel kon gebruiken! Bizarro is hier dus nog steeds niet vergeten. Misschien wordt hij wel weer zichzelf als je een paar Willi-citaten met hem deelt!

    Meid, enjoy, en geniet die dag!

    XXX

  • 14 Oktober 2010 - 15:42

    Gerard:

    Als ik dat lijstje lees zijn er maar weinig nieuwe wetenswaardigheden bij. De meeste wist je toch al; pfffff

  • 15 Oktober 2010 - 04:31

    Hannie:

    Wohw ... wat ben je weer heerlijk op dreef ... het is weer genieten dat jij er zo van geniet en ons daarvan mee laat genieten. Heb je er nog nooit aan gedacht dat het je broodwinning zou kunnen worden ... ????
    Ik heb geleerd dat je je kwaliteiten uit moet buiten: dus je passie volgen en mensen blij maken met je schrijfsels...
    Hoop op een snel nieuw schrijfsel...
    Misschien moet je ook gaan twitteren!?

  • 17 Oktober 2010 - 09:15

    Viooltje!!:

    Ik zie het al helemaal voor me hoe jij die
    wist-je-datjes met een big smile zit te typen.....geweldig verhaal weer.

    Ik vraag me alleen af hoe B zijn benen over elkaar heen krijgt met die dikke buik ertussen. Moet je toch maar een bewijs van opsturen.

    xxx

  • 17 Oktober 2010 - 09:35

    Loek:

    Godmiljaar.... verschil moet er zijn he! Goed bezig Inge.

    Kunnen volgende keer niet met z'n allen gaan soul searchen daar? Klinkt goed allemaal!

    Doet je I-phone het daar ook en heb je ook wifi?

    Laat je ook nog even wat leuke kiekjes zien? Ow ja, ik heb ook nog high heels voor B gevonden. Hebben jullie tenminste hetzelfde schoeisel als 'soul search team'

    tot snel...

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Inge

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 47630

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Exploring the world on two wheels

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Exploring yet another part of Asia

08 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Soul searching, relaxing and charging battery

21 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Ibiza 2011

02 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Roadtrip Spain - Andalucia

11 Oktober 2010 - 02 November 2010

Soul searching on Bali

08 November 2009 - 29 November 2009

Thailand... be aware

09 December 2008 - 24 December 2008

Venezuela - Isla Margarita

21 November 2006 - 25 Maart 2007

South Africa... the rainbow nation

Landen bezocht: