Arrived safely in paradise - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Arrived safely in paradise - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Arrived safely in paradise

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 Oktober 2010 | Indonesië, Sanur

Lieve mensen,

Een eerste berichtje uit het paradijs... Heb gisteren om 6.47u de trein gepakt in het mooie Eindhovense en zo'n kleine 26 uur (jaja) later ben ik eindelijk gearriveerd in Sanur. Het was een lange, lange reis (oh really?!). Zo'n 6 uurtjes vliegen naar Dubai, waar we 's avonds aankwamen. Mooi uitzicht, Dubai by night. Grappig om te zien hoe er midden in een grote zandbak in een keer een wereldstad uit de grond is gestampt. Ook t hoogste gebouw van de wereld gezien (schijnt zo'n 800 meter hoog te zijn)... in eerste instantie leek ie nog niet eens zo belachelijk hoog, totdat we met t vliegtuig laag genoeg vlogen om het verschil met andere gebouwen te kunnen zien...damn, it's huge!! Zowaar ook nog voet in Dubai gezet, want we moesten het vliegtuig uit, daarna meteen in de rij gaan staan om een transit ticket te halen en half uurtje later zaten we weer in see eerpleen. Daarna een dikke 8 uur onderweg geweest naar Jakarta (hot!) en na een dikke 2 uur wachten en wat gedoe bij de baggagebelt ("yessss, your luggage will be brought to Bali automatically", terwijl er toch echt een paar medereizigers met baggage liepen. Ik "so I don't have to get my luggage here?" "I don't speak English, but yesssss, automatically Denpasar". Dus op goed geluk maar gewoon in t vliegtuig gestapt zonder luggage) gingen we verder naar Bali. Over Java vliegende nog behoorlijk wat hoog uitstekende bergen gespot (vulkanen) en ow het blijft zo mooi om de zon te zien opkomen vanuit t vliegtuig wanneer je naar het oosten vliegt... En toen rond 8.00u Nederlandse tijd gelandt op Bali (oe la la, c'est tres magnifique!). Wat een prachtig, rustgevend eiland. Bij aankomst op het vliegveld komt je meteen de geur van heerlijke who smoke tegemoet. Was wel echt gebroken van de reis, dus na wat lokale valuta uit de muur te hebben getrokken, buiten eerst lekker een peukie gerookt, Bali opgesnoven, beetje geaard alvast...en dat alles in t gezelschap van een uber aardige Balinees, die overigens precies wist dat ik Nederlands was, en waar Eindhoven lag (hij had er een recentelijk overleden vriend wonen... Aad de Bier (kan ook beer zijn, maar hoorde op dat moment maar een ding, wat natuurlijk meteen een behoefte bij me triggerde). Deze goeie man heeft me met een hip busje naar m'n homestay in Sanur gebracht en onderweg heeft ie z'n nut als tourguide meteen bewezen en het eea verteld over Bali... een erg gezellig welkom :-)

Daarna ingecheck bij Little Pond, kei schattig ding. Bij een klein winkeltje in de straat even flesje water gekocht, zakje chips en ofcourse m'n eerste lokale Bintang biertje (waarop mijn Balinese buren meteen verrast reageerden "you drinking Bintang!!!"). Jaja, pas me snel en graag aan :-)

Wilde daarna even powernapje doen, maar dat is uiteindelijk meer powertttt dan napje geworden, want inmiddels is het hier 23.35 en zit ik buiten dit bericht te typen en glaasje water te drinken. Ga zo maar slapen, zodat ik morgen lekker op tijd kan op staan (sowieso nooit een probleem met dit tijdsverschil.... Het voelt als 13.00 uur maar is hier dan pas 7.00 uur). En dan ga ik de omgeving eens lekker verkennen hier (het strand zag er vanuit de lucht al prachtig uit... En heb er zooooo geen spijt van dat ik niet naar het veel toeristischere Kuta ben gegaan!).

For now, sleep well!

Liefs, Inge & Green B (die hier vanaf aankomst al i lotushouding zit.....what's happening?!!!!)

• 12 Oktober 2010 - 16:26

C!NDY:

Fijn dat je er bent, nu alleen nog maar GENIETEN!!!

xxx

• 12 Oktober 2010 - 16:30

Ri@nne:

He moppie,

klinkt weer allemaal te goed om waar te zijn. Je hebt geluk, want hier begint het echt koud te worden, zo'n 8 graden woehoee!!!Veel plezier en geniet....wel terug komen he!! xxx

• 12 Oktober 2010 - 17:52

Serge:

Hey globetrotter, enjoy to the max!

# p.s. Thnx for keeping me up to speed alone the way (Sms :)), so sweet.

• 12 Oktober 2010 - 20:43

Daisy:

Maar ik wil ook :(.....!!

• 12 Oktober 2010 - 20:45

Viooltje:

Hmmmmm....we kunnen wederom gaan genieten van de mooie levendige verhalen van Ingeling!! Dit verhaal roept herinneringen bij me op van Thailand! I'm so jealous now....

Geniet ervan Lief!

Kuss

• 13 Oktober 2010 - 08:27

Renate:

Ha moppies, goed dat jullie heel zijn aangekomen...blijft toch eng, dat gereis door de tijd! ;) En hoe vond Green B het vliegen, het heeft nu wel erg lang geduurd he! Zat hij ook niet meteen aan de Bintang?

Geniet ervan, en ik kijk uit naar het volgende verhaal!

XXX uit Afrika

• 14 Oktober 2010 - 04:40

Mark:

ow yes!!

heerlijk lief, geniet!
    dikke kus

• 14 Oktober 2010 - 15:35

Gerard:

Ha Pinky, lees nu je bericht en ik bemerk dat je het goed naar je zin hebt, weer een goede keuze gemaakt aldus. Geniet er van en daar maken we ons geen zorgen over. The Bintangs is een echte ouderwetse bluesgroep uit Balanda, weten we dat ook weer, cheers !