Happy 2007 everybody!!! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Happy 2007 everybody!!! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Happy 2007 everybody!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Hee lieve mensen!

Allereerst allemaal een sprankelend 2007 gewenst... vol geluk, liefde en goede gezondheid (en vodka, vodka, vodka)! En iedereen super bedankt voor de lieve berichtjes om midnight (voor ons dan, voor jullie was het 23.00u): deed me erg goed!! Hebben jullie ook allemaal een goed feessie gehad?

Ik ga het kort houden dit keer (hehe, denkt iedereen nu...). Het feestje met nieuwjaar was in een errug hippe bar in Johannesburg, The Groove Bar. Voor het eerst hebben we ook hippe mensen gezien (al waren ze over het algemeen erg jong, maar toch). Ook de muziek was erg lekker. Dit is zeker een club waar ik nog wel een keer naar toe wil!!!

A.s. zondag vertrekken we naar Sodwana Bay. We wilden eigenlijk naar Maputo, Mozambique gaan (bountystranden!!), maar we kunnen nergens een auto gehuurd krijgen waarmee we de grens over mogen. En onze eigen JD mag ook de grens niet over... dusss... we blijven gewoon in Zuid Afrika. Sodwana bay ligt in Kwazulu-Natal en in de Lonely Planet wordt over dit plekje gezegd "Never far from the top of the scribbled list marked 'Places I Must See In South Africa', Sodwana Bay, at the very northern tip of the Greater St Lucia Wetland Park, isn't a whole lot more than sand, sea and silence. And yet that's it's appeal. Isolated and peaceful, this little slice of paradise offers stunning coastal scenery, the world's most southerly coral reefs, walking trails and some serious fishing". Dus: SNORKELEN!!! Er moet echt prachtig onderwaterleven zijn, dus ik ga toch maar eens aan het snorkelen (en strand hangen, luieren en cocktails drinken). Lijkt me lekkerder hier dan in een Spaanse, koude zee, is het niet!?

We blijven in Sodwana (en omgeving) tot woensdag. Woensdagochtend vertrekken we naar het Krugerpark. Accomodatie daar hebben we al geboekt. We verblijven woensdagavond in Berg en Dal in een bungalow. Donderdagavond verblijven we in Lower Sabie in een safaritent. En vrijdagavond verblijven we in Satara in een bungalow. We willen ofcourse veel beesten gaan spotten (en knuffelen als het even gaat) daar en ook nog een ochtendwandeling en een safaririt gaan maken. Het zal echt prachtig worden lijkt me, al is het waarschijnljk ook prachtig warm (temperaturen van 40+ zijn niet vreemd daar).

Zaterdag komen we dan terug uit het Krugerpark. Zondag hopen we een beetje uit te kunnen rusten, want maandag vertrekken we met het vliegtuig naar Zimbabwe, naar de Victoria Falls oftewel "Mosi-oa-Tunya" (the smoke that thunders). De Victoria Falls stonden hoog op mijn "things to do" list, dus heb hier super veel zin in (en Bizarro en Zwelgje ook). We verblijven hier in een errug sjiek hotel (Kingdom Hotel, met uitzicht op en op loopafstand van de Victoria Falls... hoe decadent). Het is geen goedkope reis, maar zoiets doen we dan ook maar één keer! We gaan ook nog een sunset cruise maken, een helicopter flight doen (dan kun je de watervallen pas écht overzien) en een ritje maken op een olifant!!! Heb er echt super zin in en denk dat ik jullie prachtige verhalen kan vertellen als we weer terug zijn. Zal ook veel foto's maken, zodat jullie een beetje kunnen meegenieten!

Verder mis ik jullie allemaal enorm! Maar ben nog steeds erg blij met alle berichtjes, sms'jes en telefoontjes die ik krijg! Ik zal me netjes gedragen tijdens de reis en we zullen ervoor zorgen dat we veilig weer 'thuis' komen. Pap en mam, ik laat af en toe wel even weten als we weer ergens veilig zijn aangekomen.

Nou, knap hè, dit korte bericht. Het volgende bericht zal daarentegen excessief lang zijn!!!

Tot snel weer... wij gaan op pad!

Knuffel, veel liefs, xxx Inge

  • 05 Januari 2007 - 13:52

    Hannie:

    Wauwweeee....

    geniet er van...

    en voor alle drie van jullie geldt: let goed op elkaar en ben lief voor mekaar.... met z'n drieën is toch anders als met z'n tweeën.

    En als het met z'n drieën niet lukt Inge, dan trek maar je eigen plan...niet zo leuk, maar wel beter voor je emotioneel welzijn. Met alleen reizen heb ik goeie ervaringen!!!

    Want als je met méér bent komt er geen vreemde tussen vaak, en als je alleen bent krijg je de mooiste ontmoetingen. Daar heb ik goeie herinneringen aan overgehouden. Je volgt dan ook meer je innerlijk compas en bent niet constant bezig je emotioneel aan te passen...

    Knuffel en kusjes!!!!!

  • 05 Januari 2007 - 14:56

    Gerard:

    Daar heb ik niets aan toe te voegen, take care of your personal emotional coach ofwel: Let op je buikgevoel. We houden van je
    Gerard

  • 05 Januari 2007 - 21:32

    Loek:

    INGE HELLUP... ik weet niet wat ik moet schrijven! (heb ik toch al 1 regel he?) Maar iig mucho funnos!

  • 06 Januari 2007 - 11:03

    Cindy:

    Morgen vertrekken jullie richting strand....LEKKER!! Genieten van de zon, zee, rust en coctails..hmmmm. Sodwana Bay, een klein paradijs, maak het voor jezelf ook tot je eigen paradijsje!!! Love You

  • 08 Januari 2007 - 07:12

    Monique:

    Hai Inge,

    Ik wil ook naar het strand!!! Hier in Nederland regent het al 2 weken, erg vervelend.
    Dus geniet er nog maar lekker van daar in het zonnige zuiden.
    Liefs, Monique

  • 09 Januari 2007 - 06:51

    Markie:

    cool,vet,gaaf,super,tof,lache,onwijs,niet normaal leuk weer allemaal.
    Ik hoop dat je nog mooi weer hebt gehad aan het strand.Was leuk om je stem ff te horen...onda n ks de s.le ch..te verb.i nd ing.
    Ik verheug me alweer op je volgende verhaalen.
    HOU JOU gr

  • 19 Januari 2007 - 10:02

    Rianne:

    Ha moppie,

    geweldig dat je zo hebt kunnen genieten van deze vakantie! en super ruig wat je allemaal gedaan hebt, zal ff niet uitwijden in details, aangezien je verhaal er nog niet op staat! vond het super dat ik je gisteren even hoorde en dat ik aan je stem kon horen dat je het ondanks.....toch geweldig na je zin hebt gehad. ben echt trots op je!! Spreek je snel weer,

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Inge

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 47647

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Exploring the world on two wheels

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Exploring yet another part of Asia

08 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Soul searching, relaxing and charging battery

21 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Ibiza 2011

02 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Roadtrip Spain - Andalucia

11 Oktober 2010 - 02 November 2010

Soul searching on Bali

08 November 2009 - 29 November 2009

Thailand... be aware

09 December 2008 - 24 December 2008

Venezuela - Isla Margarita

21 November 2006 - 25 Maart 2007

South Africa... the rainbow nation

Landen bezocht: