Durban experience and merry X-mas in South Africa - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Durban experience and merry X-mas in South Africa - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Durban experience and merry X-mas in South Africa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 December 2006 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Heeej lieve mensen daar aan de andere kant van de wereld (oe, wat klinkt dat raar)!

Ten eerste: allemaal een hele fijne kerst gehad? Die van ons was nogal apart, maar dat lezen jullie zo wel. Wil jullie nog heel even bedanken voor al jullie lieve berichtjes (op mijn verjaardag en zo tussendoor en met kerst!). Doet me echt goed!! En speciaal voor papa en mama en Nico en Christine die een kaart hadden gestuurd (hoe leuk is het om post te krijgen hier)! En natuurlijk een hele speciale dank je voor Ding Ding, voor je ontzettend lieve berichtje op de site! Je bent nu al een wonderkind hè, nog niet eens geboren, en dan al kunnen typen! Helemaal top, Ding Ding ik denk aan je... Ten slotte, in deze korte introductie, Cindy en Rianne dank je wel voor jullie ontzettend leuke, creatieve en oh-zo-hoog-nodige verjaardagscadeau... ik kan nu inderdaad meer foto's plaatsen (ook in jullie voordeel, is het niet?!).

Nou, hier komt-ie dan hoor. Weer een update uit Zuid Afrika. Vorige week was so so. Vorige week dinsdagochtend zijn we de sleutels van ons vakantiehuis op gaan halen bij Herman (weet je wel, die collega die nu met z'n gezinnetje op vakantie is in Port Elizabeth en ons, hoe lief, zijn huis met zwembad ter beschikking heeft gesteld). We kwamen daar 's ochtends om 10.30 aan, en toen we binnen kwamen kregen we gelijk een biertje in onze handen geduwd (jaja, ik drink hier ook bier! Karl, ben je niet trots op me?).. het was immers al 10.30 geweest, dus dan mag er volgens Herman gezopen worden, haha. Maar hoe ironisch, nu hadden we een zwembad tot onze beschikking en toen ging het regenen en onweren. Zowaar doet het dat ook hier. En niet zo'n beetje ook. Het dondert al een week elke avond wel en ook de regen is al in liters naar beneden gekomen. Van het zwembad hebben we dus nog geen gebruik kunnen maken (en van ellende vorige week dinsdagavond dan maar naar de bios geweest.. naar Happy Feet (briljante film, echt helemaal te gek met die lieve Mumble en zijn pinguin vriendjes en vriendinnetjes!). Door de week nog wel gewerkt, maar aangezien wij geen zin hadden om het kerstweekend in de regen door te brengen, besloten we om naar Durban te gaan (we zouden eigenlijk naar Maputo, Mozambique gaan, maar we mochten met JD niet over de grens. Maputo gaan we dus nu in januari doen).
Vrijdagochtend zijn we bepakt en bezakt vertrokken naar Durban. Kijk maar eens op de kaart, het is best een eindje rijden. Maar bikkels als we zijn, kunnen wij dat best met z'n tweeën (uhm, sorry, drieën, Bizarro heeft ook z'n steentje weer bij gedragen). Het was zo'n 600 km rijden (heen dan) en de route was écht prachtig. Niet normaal hoeveel verschillende landschappen we onderweg zijn tegengekomen... via een binnenweg van Vereeniging naar Villiers kom je uiteindelijk op de N3 terecht, wat één lange weg naar Durban is (en bestaat uit veel tolwegen). Maar zooo prachtig; plattere vlaktes, bergen (leken verdacht veel op de tafelberg), ook teletubbieland zijn we onderweg tegen gekomen (bestond uit veel grote, prachtige bergen van gras). En de weg waarop je rijdt is lang (lijkt me wel hè, helemaal naar Durban), maar ook continue berg op en berg af. Dus dan kom je op een gegeven moment boven op zo'n berg en dan zie je voor je tientallen kilometers weg opdoemen, berg op en af.. schitterend echt (en wederom natuurlijk niet onder woorden te brengen). Onderweg naar Villiers heeft het nog een paar keer flink hard geregend, maar eenmaal op de N3 klaarde het weer op en reden we echt de zon tegemoet!! Rond 18.00 kwamen we aan in Durban. Toen we de stad inreden, was het er erg druk, chaotisch (beetje smerig ook) en er waren echt alleen maar donkere mensen (veel negers, maar ook veel Indiërs). En dan komen er twee van die blondjes in een dikke, witte Mercedes de stad binnen rijden (ff dubbelcheck of de deuren ook echt op slot waren, haha). Het was erg heet, benauwd en plakkerig in Durban, getver, en de zon scheen niet eens. Wij ook overal vragen "de zon schijnt morgen toch wel?" Toen hotelletje aan het strand gevonden (hoe toepasselijk Beach Hotel genaamd), met een prachtig, grote hotelkamer op de zesde etage met, jawel, uitzicht op zee. Hoe de decadent zaten we hier nu weer, wat een paradijs. We zijn hier twee nachtjes gebleven. Eerste avond zijn we met de peace cab taxi (dat moet hè, Durban is ook giga crimineel, je kan er echt 's avonds de straat niet op) naar een restaurant in de haven gegaan, Famous Fish Co (stond in de Lonely Planet op 1). Daar aangekomen bleek het restaurant under renovation te zijn. In de buurt lag echter ook nog een visrestaurantje, alwaar we uitzonderlijk lekker gegeten hebben, mmmm. Helaas hebben we erg weinig foto's van Durban, want zoals gezegd is het er te link om met waardevolle spullen over straat te lopen. Na het eten terug naar het hotel, en daar aangekomen in de bar onder het hotel nog een paar springbokkies binnen gekopt, mjammie. Zaterdagochtend hebben we een strandwandeling gemaakt, door de branding van de Indische Oceaan... prachtig echt. Bietje over het strand gebadderd en daarna zijn we voor ons hotel, onder een palmboom (in de schaduw!) gaan liggen. Jessus, het was heet, niet normaal. En al waren we zo verstandig niet vol in de zon te gaan liggen, toch zijn we nog verbrand. Echt niet normaal hoe hard dat gaat. Maar we kunnen in ieder geval wel zeggen dat we op 23 december op het strand hebben gelegen, onder een palmboom, en met onze kont (herstel: kontjes) in de Indische Oceaan hebben gezwommen, whoehoe. Nog wel grappig.. nou ja grappig... toen we lekker op het strand lagen te zonnen en daarna weer wakker werden waren zowaar onze slippers gejat. Niet normaal he, we hadden echt NIETS bij ons, alleen een strandhanddoek en zonnebrandcreme (en slippers dus), hoe voorzichtiger kun je nog zijn, worden je slippers gewoon gejat. En gewoon waar we bij lagen hè... Dus toen moesten we op onze blote voetjes door het belachuluk hete zand terug naar het hotel lopen (nou ja, lopen was echt niet mogelijk, dus dan maar rennen)... komen we daar binnen, zonder schoeisel, handdoek omgeslagen, met een lekker rood kleurtje, vragen die gasten van het hotel lachend "and, did the sun shine?"
De tweede avond zijn we met de taxi naar Trans Africa Express gegaan (dit restaurantje met een Afrikaans tintje stond op 2 in de Lonely Planet), maar daar aangekomen bleek deze vol te zijn. Toen zijn we op advies van de taxi chauffeur naar een visrestaurantje in de buurt gegaan, Fish Café. Ook dit restaurantje lag in de haven (prachtig grote haven trouwens, met giga grote schepen en overdag schijn je er zelfs dolfijnen te kunnen zien) en het was een uitstekende keuze!! Het tentje bleek ook nog eens gerund te worden door een Nederlander. Die ving ons Brabantse geleuter op (kwam door de wijn!) en kwam even polshoogte nemen.. bleek die gast ook nog in Eindhoven te hebben gewoond (hoe klein is de wereld wederom). Al met al een heel gezellig avond gehad, met extreem lekker eten (was ook best een decadent tentje, maar dan kost het nog geen hol hè).
De laatste dag, zondag, hebben we na het ontbijt (erg lekker en uitgebreid ontbijt trouwens ook, en zowaar m'n eerste gebakken eitjes gehad in Zuid Afrika... ow, wat had ik die gemist, al konden ze niet tippen aan mijn eigen gebakken eitjes natuurlijk) onze spullen alvast in JD geladen en daarna zijn we, aangezien we verbrand waren en zo verstandig als we zijn niet meer op het strand zijn gaan liggen, naar uShaka gegaan. Dat is de SeaWorld van Durban, en iedereen had ons geadviseerd daar eens een kijkje te gaan nemen. Echt een top ochtend gehad. Er was niet heel veel te zien: pinguins (ach erm, in een veuls te klein hok), veul vissen, en ook haaien (kleintjes), een giga grote schildpad en ondersgronds was er een groot aquarium met allemaal vissen. Ook waren daar allemaal slangen, (giftige) kikkers en grote spinnen (ieuw). Die slangen deden me niets en ook de kikkers (waarvan sommigen dodelijker dan de spinnen) niet. Maar die spinnen (grote met van die harige poten) zijn zoooo eng, zelfs om te kijken. Maar de dolfijnenshow sloeg alles. Had eigenlijk nog nooit zo'n show gezien en Renate en ik zaten daar maar wat te wachten tot het begon... maar toen de eerste dolfijnen uit het water sprongen, schreeuwden we het werkelijk uit. Wat een prachtige, lieve, energieke, indrukwekkende beesten zijn dat. Ze staan nu op een gedeelde eerste plaats met de pinguins in mijn lieve-beesten-top-1 hoor!!! Helemaal geweldig die show. De foto's komen niet echt over, maar we hebben er ook video opnames van. Jessus, als ik er aan terug denk, dan word ik weer helemaal vrolijk. Ze sprongen, dansten op de muziek, zongen, zwaaiden, knuffelden en stelden zichzelf aan het publiek voor... het was echt onbeschrijflijk geweldig. Zaten we daar allebei bijna te huilen, zo ontroerend mooi zijn die beesten, hahaha. Zie je ons al zitten. Tegen mijn verwachting in leken de dolfijnen het zelf ook geweldig te vinden om te doen... Ik heb ook nog een prachtige kalender gekocht daar, waar de dolfijnen die optraden ook op de zien zijn. Daarna zijn we weer naar huis gereden. Rond 21.30 waren we weer in Vanderbijlpark (voelt al echt als 'home sweet home'). Het diner op kerstavond was bij de Spur... buffalowings en steak, haha. Voelde wel heel raar hoor, zo ver weg van onze familie en vrienden.. toen miste ik jullie wel extra hoor...

Het kerstontbijt bestond uit ... buffalowings. Die hadden we in een doggybag van de vorige avond meer naar huis genomen. Heeeerlijk hoor, maar alles behalve ons traditionele kerstontbijt, haha. Eerste kerstdag hadden we een lunch bij Tiisetso en haar hele familie. Dat was wel weer heeel gezellig. We hebben daar de hele middag een beetje buiten gehangen, zitten kletsen (en bidden en zingen en dansen.. en ja mam, ze zijn gewoon christen hier). En heerlijk gegeten ofcourse. Mijn eerste keer pap met kerstmis (zal ik jullie volgend jaar eens speciaal verrassen met een heerlijk kerstdiner met Afrikaanse pap, haha). Renate en ik hadden er eigenlijk op geteld dat we 's avonds lekker met z'n tweeën uiteten konden gaan, als kerstdiner. Maar toen 's avonds de hele familie weg was, wilde Tiisetso ons "nog EVEN iets laten zien" (trap hier NOOIT in als iemand dat in Zuid Afrika tegen je zegt!!!). Toen zijn we in Steelpark naar een traditionele bruiloft gegaan (al weer een?). Dit was ronde 2 van de bruiloft zeg maar, waar de twee families cadeautjes aan elkaar geven (traditionele bruiloft hier bestaat uit 3 rondes... niets voor jullie Rianne en Andy, hihi). Best apart om te zien, en daarna wilden we naar huis. Maar nee hoor, kwamen we in de achtertuin in zo'n omgebouwde feesttent terecht, alwaar we eerst een dik uur hebben zitten wachten. De muziek stond veuls te hard, dus je kon niet eens praten. Zaten we daar, kei honger en zo... En toen werd er weer een hele tijd gebeden, gespeecht en gemekkerd, haha. Echt hopeloos. Wij werden ook weer in het zonnetje gezet (ja, want wij waren de speciale gasten uit Nederland.. ach erm, wij kenden het bruidspaar niet eens, hebben daar niets te zoeken, zijn wij het middelpunt van de belangstelling... echt heel erg. Nee, daar zaten we met kerst niet echt op te wachten, maar goed). En toen kregen we na 22.00 wel nog eten.. mmm, pap!!! Hadden we ons kei verheugd op een kerstdiner, zit je daar pap te eten (voor de tweede keer op één dag). Er zat ook nog halfgaar lam bij (ach erm, nee, dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen). En als klap op de vuurpijl werd er op een gegeven moment een ranzig, stinkend goedje van schapeningewanden geserveerd. Getver, wat stinkt dat zeg. Bah. En Tiisetso helemaal schransen (met blote handen, zo gaat dat hier hè). Nee... dat was niet het kerstdiner zoals we hadden gehoopt, ben ook met honger naar bed gegaan, ach erm (geluk voor de thuisblijvers... wij hebben volgend jaar iets in te halen!). Gelukkig hebben we tweede kerstdag wel heerlijk gegeten bij een Afrikaans tentje, Boma. Dus onze kerst is toch nog goed geworden hoor, no worries. Maar het was gewoon even afzien. En tweede kerstdag konden we dan ook eindelijk met onze kontjes in het zwembad gaan liggen, dus we hebben een heerlijk relaxte tweede kerstdag in de zon gehad!!!

Wel nog lol gehad over het beeld dat ze hier van Nederland hebben. Iedereen is wel geïnteresseerd in Nederland, maar ze snappen het allemaal niet zo goed hoor: "Holland....is that near The Netherlands??" en "Holland...that is bigger than Africa, right?" Zo'n gast van de landfill heeft een boek over Holland en hij vroeg zich af of iedereen in Nederland zich in een bootje verplaatst, aangezien in dat boek allemaal riviertjes en bootjes staan. Hihi, wel heel grappig.

Nou, dat was het wel weer even voor nu... Ik zal er nog even wat foto's bij zetten. En dan denk ik dat ik jullie niet meer spreek voor oud-en-nieuw (en dan is dit dus het laatste berichtje van dit jaar, boehoe). Dus bij deze wil ik iedereen even een heel fijn nieuwjaarsfeessie wensen... geniet ervan en van elkaar. En we zullen er hier eentje op elk van jullie drinken (dan komen we de nacht wel door denk ik zo). Hoogstwaarschijnlijk gaan we naar een club in Jo'burg (eerst ff checken of dat veilig is ofcourse, maar Frank is er dan bij, dus dat scheelt al een hoop). Maar maak jullie vooral geen zorgen, lekker feestje bouwen, en dan spreek ik jullie heel snel weer.

Miss all of you guys en denk aan jullie!

Veel liefs en een hele dikke knuffel uit het nog steeds warmer wordende Zuid Afrika.

Ingel

PS Heb m'n eerste echte souveniertje gekocht.. een boekensteun met een giraffe.. kei vet!

PS2 Heb m'n tweede souveniertje ook gekocht.. bij uShaka in Durban, een kei mooie kalender!

PS3 Cindy, zeg maar tegen Dylan dat een dik uur duurt... maar dan typ ik me ook wel helemaal lens hoor, haha.

PS4 CAD, wat weten jullie er nu van. Er zit een AA bij ons in de straat en die zeggen heel wat anders hoor... (lagen wel helemaal in een deuk om dat bericht trouwens!)

PS5 Ding Ding, jij bent de aller- aller- allerliefste!!! Knuffelen!!?!?

PS6 Rianne, ik mis jou ook! Ik mis jullie allemaal!!! Maar het duurt echt niet meer lang, voordat we weer terug komen naar dat kikkerlandje in het noordwesten van Europa, wat je oh zo gaat waarderen als je 10.000 km verderop zit, waar alles anders is dan je gewend bent (nou ja, bijna alles dan).

PS7 Voor iedereen die lieve berichtjes op de site achter laat: jullie zijn schatten!!!

• 27 December 2006 - 19:29

Sander:

Cool man, ik wil ook naar Durban! Bovendien is het hier gewoon tering koud en wil ik ook in de zon! Kerst zit er weer op! Oud en nieuw naar een feestje met de Acid Junkies in Zwolle. Wordt wel weer vet! Ik hoop dat jij daar ook een leuk feestje hebt!Kus, S.

• 28 December 2006 - 10:18

CAD:

jullie weten toch wel dat AA staat voor achterlijke alcoholisten!!! dussssssssss....

• 28 December 2006 - 10:26

Rianne:

geweldig man Durban! das pas vakantie. Wel echt een contrast met hier...het vriest hier nu..brrrrr echt koud, moest al krabben van de week! Kerst vloog hier echt voorbij en was maar half zo gezellig zonder jou! op naar nieuwjaar! wordt voor ons denk ik ook een hele rustige avond! ik heb gisteren even bij de drukkerij wat klappers opgehaald van geboortekaartjes( stuk of 20), dus we hebben nog wel wat te doen! hahahaha.. wel echt moeilijk hoor. we hebben tot nu toe in 20 klappers wel 2 leuke kaartjes gezien! veel he, ach ja maakt de keuze een stuk makkelijker.
    over dat bruiloft idee, niet slecht, maar dan wel alleen de 2e fase en dan niet cadeautjes aan mijn familie geven maar gewoon aan mij! hihi.. Dit wordt mijn laatste jaar als "vriendin van!" Volgend jaar ben ik de vrouw van!!! hahahaha....nee dat zeg ik verkeerd...Andy is de man van....zo klinkt een stuk beter, al zeg ik het zelf! maar meiden, ik wens jullie een geweldig, knallend, afrikaans ( dus met veel drank) nieuwjaar! alsvast een dikke kus van ons en we denken aan je! zal proberen om je ff te bellen! kuskus

• 28 December 2006 - 10:28

Ding Ding!:

Vind jou ook lief, knuffelen!!!!!

p.s: hoop wel dat je je billetjes hebt schoongemaakt na dat wc-bezoekje van je! bahbah.

• 28 December 2006 - 16:37

Hedwig :

ha die ladies!! eindelijk ns n keertje tijd om jullie site te bekijken. Uhm, zijn jullie daar wel een beetje goed aan het werk :):):) kzie alleen maar van die mooie verhalen over parties en heel veel tripjes naar heel veel mooie plekken. baal er nog steeds van dat wij dat er niet even achteraan hebben geplakt, maar hoop doet leven: wie weet mag ik in het voorjaar weer!
    hoe is het trouwens met jullie overbuurman? al n keertje tussen de dozen gekampeerd met die knapperd?
    groet, ook aan renate!

• 28 December 2006 - 21:28

Markie:

Ha stoere meid/en !!
    600 km superrrrrrr!!! Kei lache weer je verhaal vooral met die bruiloft .... ik heb meelij mit ou.
    Hey lieve Ingel, ik wens je een onwijs goed 2007 toe. Geniet van ALLES!
    dikke zoen mark

• 28 December 2006 - 22:23

Hannie:

Hadielievemeiden!!!

Heerlijk om even je stem te hebben gehoord...heb je gemisd met Kerstmis en Gerard's verjaardag. Hadden wel een boel te vertellen aan het bezoek...
    Morgen gaan we naar tante Anni. Ben alles voor haar aan het uitdraaien zodat ook zij van jouw verhalen kan genieten, dat heeft ze wel verdiend niet waar. Daarna gaan we naar Tanja om kleine Sef even te knuffelen. Ga in Sittard nog iets voor hem kopen wat hij aan kan als hij al een maatje groter is gegroeid.

We zullen onderweg wel rustig rijden (om geen bon te krijgen). Want het geval wil dat ene dochter van mij op 4 november toen ze naar de babyborrel ging in Belfeld op de Rijksweg-noord een bon heeft gevangen van 23 euro. Ze reed daar 59 km. per uur. Dat zijn er een paar te veel hè!!! Dus ik zal morgen goed opletten...wil niet als mijn dochter euri's moeten dokken aan die bullie's die daar op kantjes staan te wachten...

We zullen het bedrag betalen...maar denk maar niet dat we vergeten het je in rekening te brengen als je terug bent... hahahaha...lekker gemeen hè!!! Leuk welkomskadootje... bij al die andere leuke dingen die je te wachten staan als je terug bent moet dat kunnen!!!

Ouderjaarsavond gaan we naar Belfeld. Lekker eten en het oud jaar uitluiden met de mensen van de spelletjesclub. We moeten nog verzinnen wat wij klaar gaan maken aan lekkers. Eerst even chequen wat de anderen gaan maken. We gaan een soort tappas-avondje er van maken, dus mogelijkheden genoeg om iets te verzinnen.

Jullie vakantie in Durban was weer een geweldig verhaal. En ook nog goede werken verricht door jullie slippertjes te laten jatten. Echt een Kerstgift...jullie hebben een paar mensen echt gelukkig gemaakt volgens mij...!!!Zo zie je maar weer waar de mensen daar nog blij mee te maken zijn...

Moet jullie nog de groeten doen van Emmy en G.J.. Hun internet ligt eruit en ze hadden nog niks van jou kunnen lezen. Dat hebben ze hier ingehaald...allebei met een big smile op hun gezicht zitten lezen.Zo gauw ze weer on line zijn zullen ze je mailen.

Gisteren ben ik nog met Viola op stoffenjacht geweest. Zij wil toch graag gordijnen op de slaapkamer. Misschien gaan we ze samen maken in de carnavalsvakantie. Ben benieuwd...

Zo, genoeg vertelt, ga nu stoppen en de zaak uitprinten voor tante Anni.

Groetjes, veel liefs aan jullie tweeën en alle mensen die daar zo lief voor jullie zijn. Dikke knuffels van Hannie

• 29 December 2006 - 11:44

Lerato:

Ahhhh, kom op... 9 km/u te hard... stumpers. Dat ze echte boeven gaan vangen... zoals slipperdieven! Maar zo goed als ik ben, betaal ik dat natuurlijk wel terug... wel lief dat jullie het voorschieten, anders zou ik nog tot 400 keer toe een verhoging krijgen...
    -x-

PS Sander: in Mozambique kun je vet mooi duiken hebben we op internet gezien... misschien gaan we dat toch eens proberen dan... of in ieder geval snorkelen!

• 29 December 2006 - 22:01

Cindy:

zit nu op het werk en heb zware avond achter de rug met crisisen, lastige gevallen en noem het maar op. Wordt nu weer vrolijker door het lezen van al die leuke dingen!! Mis je, maar geniet vooral met jou mee. Een heule dikke kus van mij

• 30 December 2006 - 21:59

Loek:

Heej Inge! Wat leuk dat je gesproken te hebben op kerstdag... had toen nog niet alle berichtjes gelezen maar met deze tekst en uitleg (inkl. pix) past alles. Ben blij voor jullie dat DJ (?) het heeft uitgehouden, en dat jullie geen platte band hebben gekregen. Maar gelukkig hadden jullie Bizarro aan boord ;-) MISS YOU en tot gauw!

• 30 December 2006 - 22:01

Loek:

P.S. je ziet er zelf ook wel een beetje uit als de kerstman... rood en wit! Whoehaha Jieeeh... Misschien zijn een paar schijfjes komkommer wel op z'n plaats! x

• 31 December 2006 - 00:12

Inge:

Wij wensen jullie samen daar in het zuiden een spetterende en spannende jaarwisseling en voor 2007 alle goeds en voor de beoogde eindresultaten heel veel succes.
    groetjes
    Nico en Christine

• 31 December 2006 - 17:59

Monique:

Ola Ingos,

Ik weet het,ik heb al veel te lang niets meer van me laten horen, maar ja, druk met vehuizen he!
    Maar we zijn nu zo'n beetje klaar, nog een paar dozen uitpakken en wat lampjes ophangen en dan zit het grote verhuizen er weer op!
    We hebben de hele boel in 2 weken voor elkaar gekregen en het ziet er erg goed uit (al zeg ik het zelf!) ben blij dat het klaar is.
    Als je weer in ons koude kikkerlandje bent moet je maar eens even komen kijken in ons nieuwe stulpje.
    Je vond jezelf nogal stoer he met je zwembad in je tuin?! Nou wij hebben een subtropische zwemparadijs en een schaatsbaan in onze voortuin!

Al vast een heul gelukkig 2007 gewenst van Sander en mij.

Liefs Muis

• 01 Januari 2007 - 11:06

Kerstman!!:

Als kerstcadeau en natuurlijk ook een beetje een nieuwjaarscadeau roep ik iedereen op om een donatie te doen voor Inge, zodat ze die vervelende boete ook kan betalen als ze terug komt! Ik gooi alvast € 5,- in de pot!!

• 02 Januari 2007 - 09:31

Lerato:

He die Kerstman!
    Wat een bijzonder goed idee. Nu onze lieve, kleine blonde meid zo ver weg zit en daar geen Sinterklaas en Kerstman heeft mogen ontvangen, vind ik het een goed idee donaties te doen. Ik doe zelfs een donatie van 25 euro... is ze gelijk van die boete af. En misschien doe ik er nog eens 500 euro bij, zodat ze lekker leuke dingen kan gaan doen in Zuid Afrika... Waar is de pot? Waar kan ik het geld in mikken???

Veel liefs,
    Lerato

• 05 Januari 2007 - 10:58

Leanne:

Hey Chica's,

Allereerst natuurlijk de aller beste wensen voor 2007! Dat jullie maar met heeeeeel hoge cijfers mogen afstuderen dit jaar!

Zo te zien hebben jullie het echt bijzonder zwaar daar met jullie onderzoek en studie en alles... je zou er bijna jaloers van worden! FF zonder gein, super om te lezen dat jullie het zo goed hebben daar. Kan me nog wel het een en ander herinneren van Renee zijn verhaal en dit begint er al heel aardig op te lijken al zeg ik het zelf.

Nou meiden, geniet er nog van en ik zie jullie weer als jullie in Nederland zijn...

Dikke kus,

Leanne