Back in tha house met ons eerste party weekend!!! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Back in tha house met ons eerste party weekend!!! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Back in tha house met ons eerste party weekend!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 December 2006 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Whoehoe peeps!

Okay, ik moet het kort houden. Ik zal dit verhaal bij werken wanneer we echt internet hebben, maar ik moet dit even delen met jullie. Sowieso zijn het echt harde werkers hier op de uni. Vrijdag dus onze eerste afspraak gehad daar en daarna lekker gaan lunchen bij een errug decadente eettent aan de Vaalrivier. En die gasten gelijk aan het bier, wij heel netjes aan de cola (goed hè). Maar toen we laterna nog even zijn gaan doorzakken met een van de collega's hebben we onze eerste sprinkbokkies gehad... wat een heerlijk spul, daar gaan we nog wel een keertje helemaal zat van worden, hihi. Het is dus geen bier, maar iets van groen muntspul met baileys of zo... heerlijk! En onze collega (Herman) van de uni "ow, ik ben zo blij dat jullie toch drinken!" ... dat zie ik ze in Tilburg nog niet zeggen, haha.
Vandaag weer even op de uni geweest om het e.e.a. te regelen. Toen we daarna met Herman terug naar huis reden, stelde hij voor nog even een biertje te gaan nemen. Wij dachten eerst dat ie een geintje maken, maar we hebben dus echt op maandag middag 15.00 in de zon op een terras aan de drank gezeten. Lekker, vodka met een twist en Renate en ik hebben een screaming orgasm gehad... mmmm! Dat vraagt naar meer. Nee, serieus, die samenwerking met de uni gaat helemaal goed komen!!!

Verder was dit weekend helemaal te gek. We zijn zaterdagochtend door mrs Ludidi opgehaald om mee te gaan naar een award show (m.b.t. waste management ofcourse). Wij hadden geen idee waar dat zou zijn. Toen ze ons oppikte vertelde ze dat het in Jo'burg zou zijn. Wij helemaal uit ons dak... we gingen voor het eerst echt naar Jo'burg. We hebben bij het waste department nog wat mensen opgepikt en toen zijn we met een heel busje vol die kant opgereden. Was echt heel gezellig... vooral toen we in Jo'burg aankwamen, want toen bleek die award show ook nog eens in Jo'burg Zoo te zijn... wat wil een mens nog meer! Het was een erg gezellige dag, met een heerlijke lunch wederom (over deze lunch heb ik nog wel het e.e.a. te vertellen, dus dat houden jullie van me tegoed!).

Voor zaterdagavond hadden we een date met 'de zoon van de wethouder en zijn vrienden'. Ow ow ow, wat een party (foto's volgen)!! 22ka (jaja, hippe naam he) die kwam ons thuis ophalen rond 21.30 (het brabantse kwartiertje is hier een zuid afrikaans halfuurtje (en dan is het nog snel). We moesten ons eigen glas meenemen, dan konden we alvast aan de whiskey appelsap in de auto (stel je hierbij zo'n big big bad boys jeep voor, achterbank helemaal volgeladen met alcohol, want drink and drive wordt hier dus massaal gedaan). We waren in gangsta's paradise beland hoor. Toen zijn we Mbuso (de zoon) en een vriend gaan ophalen in de Vereeniging. Toen we daar op een parkeerplaats uit de auto stapten kwam er meteen politie op ons af. Die dachten dat onze chauffeur had gedronken... maar dat had ie natuurlijk niet..ahum. De politie is hier trouwens errug aardig. Waarschijnlijk kwamen ze alleen op ons af, omdat die gasten dus met twee blonde dames op stap waren (en dat is hier blijkbaar vreemd, hihi). Volgens 'onze vrienden' is de politie hier alom vertegenwoordigd, maar dat geeft eigenlijk alleen maar een veilig gevoel. Nadat de vrouwelijke agente beetje flirterig met onze chauffeur had gepraat, mochten we weer gaan. Nou, toen zijn we naar een sweet 21 birthday feest geweest van een meisje in Three Rivers. Geen idee wie die meid was ofcourse, maar we werden ook hier met open armen ontvangen. Iedereen helemaal nieuwsgierig wie we waren en we mochten lekker mee feesten. Dit was echt zo'n big feest, was er kei druk (van heel jong tot heel oud) en het feest vond eigenlijk in de hele straat wel plaats. Overal ook auto's met open deuren en kei harde muziek en dan big party op straat. Dit was echt zo'n in zo'n donkere beurt (ik zal het netjes zeggen)... maar het feest was echt helemaal te gek. Kei gelachen en lekker gezopen ofcourse (de whiskey appelsap smaakte nog steeds heerlijk!). En daarna kwam het helemaal... we zijn naar de AfroDen geweest, dat is een nachtclub in Vereeniging. Onze vrienden vertelden al dat ze ons alleen meenamen naar plekken waar zij 'de king' waren, omdat ze daar zeker zouden weten dat wij veilig waren. En ze hebben echt heel goed voor ons gezorgd, dus no worries. Met deze gasten zijn we echt wel veilig. Tevens is Mbuso dus de zoon van de wethouder ("I have connections" zegt-ie zelf) en dat zal zelden voor problemen zorgen. Maar wel raar die club... Renate en ik waren dus de enige blanken. Het was echt zo'n dirty dancing 2 idee (ow heeerlijk!!!!)... de enige blanken, in een ietwas ongure club... maar iedereen was helemaal wasted daar en ging helemaal uit z'n dak (jessus, wat kunnen ze hier feesten en genieten man). Maar het dirty dancing karakter uit zich dus ook in het feit dat je de hele avond wel ergens een hand op je lichaam vindt, en dat er behoorlijk heftig wordt gedanst (zal niet te veel in details treden). Maar het was echt geweldig, wat een party!!! Helemaal te gek dat wij dit kunnen meemaken man.
Zondag dus onze eerste echte kater gehad... heerlijk, een kater in Zuid Afrika, daar krijg je echt zo'n vakantie gevoel van!!!

Verder is het natuurlijk top dat wij de mogelijkheid hebben om Zuid Afrika van deze kant te ervaren. De meeste blanke mensen die we hier ontmoeten (zelfs de mensen die hier al een eeuwigheid wonen), zijn nog nooit (lees: NOOIT) in een township geweest. Zij vinden het dan ook heeeel raar dat wij daar wel komen. Ze stellen ook allemaal vragen van hoe het daar dan is en zo. Zelfs de collega's van de uni zijn er nog nooit geweest. Je merkt dus wel dat die mensen een heel eenzijdig beeld hebben van het land. En ze vragen zich ook af waarom wij die township en de zwarte mensen (het blijft een rot woord, maar weet niet hoe ik het makkelijk kan zeggen) zo leuk vinden; wat er zo speciaal is aan ze zeg maar. Nou... wij hebben gewoon een enorm fijne tijd met ze, echt. Ze kunnen hier allemaal wel erg genieten hoor (lees eerste alinea), maar de zwarte cultuur is toch wel het vetst!

Nou dat was de update die ik echt even met jullie moest delen. Met een flinke dosis geluk krijgen we in de loop van de week internet en een auto.. maar ik beloof niets. Jullie horen snel weer van ons!

Love you guys, and really no worries, wij zijn hier echt in hele goede handen!!!

Knuffel en dikke kus,
Ingel

  • 04 December 2006 - 16:58

    Arjan:

    ik (we) hoef(ven) me (ons) dan geen zorgen te maken, maar ik vind het toch iedere keer weer fijn als ik na het weekend lees dat je weer veilig thuis bent gekomen!
    Geniet ervan in ieder geval.

    xx

  • 04 December 2006 - 18:07

    Fiona:

    He inge,

    Leuk om je verhalen te lezen, maar ik ben erg benieuwd naar de foto's hoe zijn de mannen daar? Big Black and Beautyful???
    x

  • 05 December 2006 - 06:47

    Andy:

    fijn om te lezen dat je zo geniet van deze ervaring! als ik lees hoe lekker jullie hebben gefeest dat twijfel ik er niet aan dat dat veel goeds beloofd voor je verjaardag ;) just keep having fun and enjoy!

    xx n hugs ;)

  • 05 December 2006 - 16:42

    Rianne:

    Ik voeg me helemaal bij Arjan zijn verhaal, en vraag me tevens af of er ook nog gewerkt wordt daar!! hahahah, wij denken: die gaan 3 maanden kei hard werken, met weinig vrije tijd, maar is volgens mij eerder de omgedraaide wereld! vind het wel echt geweldig voor jullie. verheug me erg op de foto's! dikke kus

  • 07 December 2006 - 07:42

    Hannie:

    Ben op school. Jij belde net.(8.30 uur) Ik hoorde jou en een mevrouw (zuid-afrikaans).Jullie hoorden mij niet?????

  • 14 December 2006 - 16:12

    Loek:

    Heej die Inge! Weer een mooi verhaal van je na terugkomst van mijn X-mas roadshow on tour 2006!

    Vooral het laatste gedeelte over die'zwarten'.... heb je niet altijd al een beetje naar die kant geneigd??? Nu hoef je niet uit t raam te klimmen, maar daar kun je nu via de voor- en achterdeur! Greetz x Loek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Inge

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 47644

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Exploring the world on two wheels

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Exploring yet another part of Asia

08 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Soul searching, relaxing and charging battery

21 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Ibiza 2011

02 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Roadtrip Spain - Andalucia

11 Oktober 2010 - 02 November 2010

Soul searching on Bali

08 November 2009 - 29 November 2009

Thailand... be aware

09 December 2008 - 24 December 2008

Venezuela - Isla Margarita

21 November 2006 - 25 Maart 2007

South Africa... the rainbow nation

Landen bezocht: