Experiencing Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Experiencing Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Experiencing Chiang Mai

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 November 2009 | Thailand, Chiang Mai

Daaaag lieve mensen!

Eindelijk weer eens een update. Ben dus veilig geland in Chiang Mai, was maar een klein uurtje vliegen (beter dan 14 uur in de trein of bus). Het weer is hier veeeeel beter te doen. Overdag kan het nog steeds belachelijk warm zijn, maar het is een stuk minder benauwd en 's avonds is het heeeeeerlijk!

Pfff, waar moet ik beginnen? In ieder geval een erg goed hostel. Aangezien het bed kapot was in de laatste kamer die ze hadden, slaap ik op twee matrassen, maar heb ik wel 100 bath korting gekregen. Dus een kamer voor 400 bath (8 euro) per nacht :) Verder erg schoon en al leuke mensen leren kennen (er zitten hier trouwens verdacht veel Nederlanders). Trek al een paar dagen op met een Nederlandse vrouw, Jori, en een Belg/(wanna-be) Italiaan, Franco. En ow ow ow, wat hebben we al leuke dingen meegemaakt. Natuurlijk elke dag heerlijk eten voor NIETS. Al twee avond achter elkaar behoorlijk teut geraakt van een wonderdrankje hier (die drank waar ik de laatste avond in Bangkok ook met Leon te veel van op had... "we drinken die fles echt niet leeg hoor, paar drankjes maar"... totdat we uiteindelijk ook de laatste druppel uit de tweede fles achterover sloegen, hehe). Ik zal proberen om een fles mee naar Nederland te nemen, want het is echt erg lekker, leuk voor m'n verjaardag de 19e december (sang som of zoiets... aanlengen met cola en evt. met soda en red bull... hmmmm!).

Gisteravond hebben we over de avondmarkt gesjokt hier. Echt belachelijk groot en zo ontzettend veel rotzooi (en ook wel heel leuke dingen, maar ga nog niet te veel kopen, want dan moet ik dat alleen maar meezeulen). In een Belgisch biercafe nog even wat gedronken en toen naar een of ander vaag wijkje gegaan waar dus 90% van de vrouwen die je zag eigenlijk een vent was). Tis hier echt een hype... die Belg zegt dat het komt omdat vrouwen meer kans maken op een "rijke" doch vieze Westerling. Heb me doodgelachen daar. Sommigen zien er nog echt uit als een vrouw, maar vaak als ze beginnen te praten dan hoor je het meteen aan de lage stem. Verder werd daar ook ge-thai-boxt... maar wel voor de show. Dus het zag er heftiger uit dan het daadwerkelijk was en naar elke zogenaamde overwinning kwamen ze dan langs met een box waar je wat baths in moest droppen.
Toen we naar huis liepen kwamen we op straat nog een baby-olifant tegen, kei lief (en toch ook zielig). Heb 'm nog geaaid en gevoerd (hoe schattig ze er ook uit zien, aaibaarheidsfactor is betrekkelijk laag, hehe... schuurt zo). Tenslotte nog een flesje sang som op het dakterras meester gemaakt en erg gelachen!

Vandaag zijn we met de taxi de berg opgegaan, alwaar we prachtig uitzicht over de stad hadden. Onderweg nog even moeten stoppen, omdat die Belg de bochten niet kon hebben na een heftig nachtje, hehe. Niets gewend. Boven op de berg was een tempel... alweer een. Maar het was wel erg toeristisch en dat vind ik dan weer minder leuk. Bizarro heeft zich flink misdragen (heb er nog leuke foto's van) en inmiddels is hij ervan overtuigd dat hij niet van Shrek, maar van Buddha afstamt. Hij wil zich dan ook bekeren tot het Boedisme ;) Ben benieuwd of hij zich aan die leefregels kan houden...

Morgen ga ik even een planning maken wat ik de komende dagen nog wil gaan doen. In ieder geval ga ik zondag met Jori en Franco een Thaise kookcursus doen (hebben jullie ook wat aan, sociaal he) en 's avonds naar de Sunday Evening Market... moet erg leuk zijn. Wilde eigenlijk ook nog een cursus Thaise massage gaan doen, maar dat duurt of 3-5 dagen en de twee daagse cursussen worden alleen in het weekend gegeven (en volgend weekend lig ik met mijn derriere op een bounty-eiland in Zuid Thailand, haha). D'r is hier echt zo veel leuks te doen... Kan nog een (dag)trip doen naar Pai. Moet volgens Leon erg leuk zijn. Heb ook een adresje van een erg leuke bungalow daar, dus dat is een optie. Kan daarna ook nog door naar Mae Hong Son (en van daaruit evt. naar het zuiden vliegen). Maar weet niet of ik die tijd nog ga nemen. Andere opties zijn: fietstocht door de omgeving, white water raften (been there, done that, got the t-shirt), flight of the ribbon (net zoiets als ze nu in speeltuin Klein Zwisterland hebben, alleen dan heftiger), bungee jumpen (maar is maar 50 meter, dus daar draai ik m'n hand niet voor om na die 111m in Zimbabwe), river cruise (moet wel erg suf zijn), uitstapjes naar natuurparken in de buurt, trekking naar een tribal village (maar moet heel toeristisch zijn en dat is dus minder), thai box cursus (maar heb geen zin om me in elkaar te laten meppen), schieten op een shootingrange (lijkt me best lachen om een keer in je leven te doen), chat with monks (kun je met monikken gaan praten zodat zij hun Engels kunnen oefenen en jij meer over hen te weten komt), (dag)trip naar Laos, etc, etc, etc. Ik ga wel zeker nog naar een olifanten reservaat; kei cute. Mag je zelf een dag een olifant verzorgen, ritje door de jungle maken en naar watervallen in een natuurpark toe, op de olifant. Vind het van de ene kant een klein beetje zielig (het is geen attractie, tis een beest). Dus wellicht zet ik Bizarro op de olifant ("IK KAN NIET TEGEN OLIFANTEN") en ga ik er zelf naast lopen.

Heb trouwens vandaag nog een Thaise voetmassage van een uur gehad.... heeeeeeeerlijk! Ga er binnenkort nog wel eentje doen en zeker ook een neck-back-shoulder massage om die stress van de afgelopen twee jaar er eens uit te laten slaan ;)

Oe, net liep er trouwens weer een olifant over straat en hij had zelfs een achterlicht :S

Goed, kan nog lang doorgaan, maar weet hoe vervelend jullie die ellenlange berichten uit Zuid Afrika vonden (en volgens mij is dit toch ook weer een behoorlijke inmiddels). Heb het iig erg naar m'n zin. Moet wel steeds aan de film Into The Wild denken... maar daar hebben we het nog wel eens over :)

Tijd om eens rustig na te denken over wat ik nu wil heb ik niet eens, haha (... en toch wordt het steeds duidelijker...). En het is er ook veul te warm voor :P Maar heb wel al een aantal erg interessante gesprekken gehad, dus volledig zinloos is het zeker niet (sowieso niet natuurlijk, want ik ontdek weer een nieuw stukje wereld, een nieuw soort gebruiken en een nieuw type mensen). Denk dat ik dadelijk op de bounty eilandjes, waar ik nog ongeveer een week denk te zijn, wel meer tijd heb voor bezinning. Muziekje erbij, dagboekje erbij, tijdschriftje erbij, cocktailtje erbij, zo nu en dan afkoelen in de zee... Tripje naar hier, tripje naar daar. In ieder geval nog naar Koh Phi Phi (uit The Beach) en een nachtje naar Koh Jum (met een longtail boot wordt je op een eiland gedumpt (a la Expeditie Robinson) en daar heb je dan een hutje aan het strand. Voor de rest is er weinig. Heb een adresje van een erg knusse bungalow. Flesje Sang Som mee, muziekje aan, Bizarro erbij en ENJOY!

Heb het in ieder geval erg naar m'n zin. En dat backpacken bevalt me eigenlijk prima... tis een erg leuke, vrije en pure manier van reizen. Daarnaast is Thailand dus echt superrrrr veilig, vooral voor een vrouw. Vrouwen worden hier TOTAAL NIET lastig gevallen, aangekeken of wat dan ook (ja behalve de hele dag "toek toek??"). Wat een rust, heerlijk!

Ik mis alleen m'n moppie... heel erg. Maar heb een wijze tip gekregen: geniet zelfs daarvan! So I will... En verheug me nu al op die laatste avond (wellicht zelfs twee) in Baiyoke Sky Hotel in Bangkok, nog even over Khao San Road slenteren, Thailand opsnuiven (letterlijk en figuurlijk ;) en dan met die geweldige Mahan Air (...) weer terug naar "huis". Knuffelen!!!

Heel veel liefs vanuit het warme en erg bijzondere Thailand (al ligt mijn hartje nog steeds in Zuid Afrika :)

xxx Inge

PS Sorry.... volgens mij is ie echt weer belachelijk lang :)

Wisten jullie dat:
- het voor een blondje toch erg lastig blijft om een airco aan te krijgen...
- en het zelfs erg lastig is om uberhaupt door te hebben dat ie niet eens aan is...
- dat Thaien ook links rijden en dat ik me daarom weer een beetje thuis voel...
- dat als je hier flink wordt afgezet, je je alsnog dood lacht om de prijzen...
- je daardoor soms zelfs meer fooi geeft dan dat je moest betalen...
- grote tempels vol Buddhas baldadig gedrag uitlokken...
- ik vandaag voor het eerst van m'n leven (en meteen het laatst) in de Pizza Hut heb gegeten (of all places)...
- ik daar ook buffalo wings heb gehad, maar ze never nooit niet kunnen tippen aan de Spicy Buffalo Wings van de Spur in ZA...
- ik me morgenavond DOOD (bijna dan) ga eten aan be-lach-e-lijk grote oesters op de lokale markt hier...
- ik volgende keer met nog meer leuke wist-je-dat-jes hoop te komen...


  • 13 November 2009 - 16:46

    FIona:

    Nee hoor hij is niet te lang, Ik kwam er heerlijk makkelijk doorheen. AHH ik wil ook in de zon. Kun je wat zonnecellen doorsturen. Fietste vandaag met handschoenen aan. haha, Dadelijk naar eindhoven, zal even zwaaien als ik je flatje voorbij rijd. En morgen op naar Amsterdam :D
    Veel plezier nog.

    x

  • 13 November 2009 - 16:48

    Fiona:

    Enne voor jou zijn het inderdaad echte massages maar eh als je man bent, dan is Thailand helemaal niet zo veilig. Sucky Sucky Lung lung time... en als je weigert, You small dick haha, Fantastisch. Yehhh eindelijk een land waar de mannen worden lastig gevallen...

  • 13 November 2009 - 17:13

    Ikkûh:

    Kei tof verhaal kan nooit lang genoeg zijn, er zit nog steeds een schrijfster of journaliste in je echter..........WAAR ZIJN DE FOTO'S??

  • 13 November 2009 - 17:44

    :-):

    je moppie mist je ook, en ook heel erg... 29 nov staat er lekker op de cal, digitaal en vooral mentaal

  • 14 November 2009 - 10:13

    Viola:

    Errug leuk verhaal weer! Denk dat Loeki en ik ook maar eens die contreien op gaan zoeken.

    Ga je trouwens nog een full-moon party opzoeken. Lijkt me erg gaaf!

    Kiss

  • 14 November 2009 - 11:07

    Mark:

    Ha sieke, ik zit met een big smile je verhalen te lezen.

    Wat goed dat je het zo naar je zin hebt, was toch weer een hele nieuwe uitdaging voor je dat backpacken.

    Dylan is dit weekend ook backpacken met de scouting....je raad nooit waarheen??
    BELFELD!! woehoe wat een feest.

    Go for it!! en snuif alles op wat je op kunt snuiven.

    -Sinterklaas komt morgen aan in NL.
    -G.Joling is kaal.
    -het is erg warm hier voor de tijd van het jaar.
    -heb een neushaar uitgetrokken.
    -ik ga nu een kraslot kopen en kom eraan..

    Daaaag lief, okay nog een dikke dikke knuffel.

    ik ben zo blij met mijn neus. Hij ziet er zo goed uit, prachtig!

  • 14 November 2009 - 11:09

    Mark :

    Ha Viool!
    je was 53 min eerder dan mij.


  • 14 November 2009 - 11:59

    Noëlle:

    Ik heb mijn barbie pop gevonden van sogeti!! dankjewel Inge...hij is helemaal geweldig.

    Neem je zo n baby olifant mee naar huis....die wil ik wel van sinterklaas..

    mis je Inge en hou van jou

  • 14 November 2009 - 12:05

    Rianne:

    Geweldig verhaal...kan niet lang genoeg zijn! Klinkt wel vaak als de verhalen uit Zuid Afrika: zuipen, zuipen,zuipen en oesters.....Jij hebt dus niet veel nodig voor een goede vakantie. hahahaha

    Ik sprak John, en die wilde ook meegenieten van je vakantie...dus of je hem ff aan je maillijst wil bijvoegen.

    vergeet je zonnebrand niet als je over een paar daagjes op je eilandje ligt..vooral op je billen...hahahahaa

    Noëlle vraagt bijna iedere dag naar je...en nu ze jouw barbie heeft gevonden is ze helemaal gelukkig> "van Inge gekregen"!!

    Veel plezier nog...en misschien leuk om te weten:

    HIER REGENT HET!!!

  • 14 November 2009 - 19:43

    Loek:

    Inge! Als je niet weet wat je wilt doen, ga dan naar de shooting range! Echt heel wijs heb ik gehoord van iemand die daar ook is geweest. Het schijnt zelfs mogelijk te zijn om op echt koeien te schieten voor $100,-. Tja, dat gaat misschien een beetje ver maar schieten is wel leuk!

    xxx

  • 15 November 2009 - 17:38

    Mark :

    dit gedicht is geschreven door de dichter Loekoe, uit zijn nieuwe bundel"de spuitende knieen"

    hoe doe you schoot a koe?
    nou moe ik wiet hoe
    doe boe en de koe wordt moe
    is koe moe van boe dan valt i op zijn poepoe

    boehoehoe, koe roept wil nie moe ik ben koe

    okay zegt schoeting moe
    ik ga naar inge toe en neem een sang som toe

  • 17 November 2009 - 08:35

    Yv:

    Meid,

    "Inge --> Into the wild"...
    Mental image.. Not good!! Haha
    Maar je geniet ervan dus! Klinkt allemaal super! En zeker een flesje meenemen, zoiets moet je immers delen!

    Geniet ervan en tot snel!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand... be aware

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

All good things come to an end...

25 November 2009

Paradise on Bridge Beach, Koh Samet

23 November 2009

A smiling moon in Bangkok

20 November 2009

Ultieme bezinning in paradise

18 November 2009

Kamikaze op z'n Thais
Inge

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 47644

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Exploring the world on two wheels

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Exploring yet another part of Asia

08 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Soul searching, relaxing and charging battery

21 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Ibiza 2011

02 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Roadtrip Spain - Andalucia

11 Oktober 2010 - 02 November 2010

Soul searching on Bali

08 November 2009 - 29 November 2009

Thailand... be aware

09 December 2008 - 24 December 2008

Venezuela - Isla Margarita

21 November 2006 - 25 Maart 2007

South Africa... the rainbow nation

Landen bezocht: