Paradise on Bridge Beach, Koh Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Paradise on Bridge Beach, Koh Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Paradise on Bridge Beach, Koh Samet

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 November 2009 | Thailand, Bangkok

Peoplez!!

I made the right decision... I will tell you guys about the whole process when I get home... Maar het is P.R.A.C.H.T.I.G. op Koh Samet. De reis vanuit Bangkok duurde wat langer dan verwacht. Daarnaast was het eerste stuk met een 'regular' bus (al noemen ze het wel VIP, omdat er airco en een wc in zit). Onderweg begaf het ding het een paar keer, maar gelukkig toch goed in Ban Phe aangekomen. Daar de ferry gepakt naar Koh Samet, ongeveer 40 minuutjes. Onderweg heb ik twee Deense meiden (Maja en Aneta) leren kennen en een Amerikaan (Steve). Bij aankomst op het eiland waren wij eigenlijk de enigen die nog geen accomodatie hadden geboekt, dus hebben we besloten onze krachten te bundelen. In het haventje (stel je er vooral niet te veel van voor) hing een soort McDonalds menu van de verschillende stranden op het eiland. Met water in onze mond hebben we ze staan bekijken en vol overtuiging kozen we unaniem voor het lekkerste strand... Bridge Beach (die Thaise naam onthoud ik niet); een strandje met een klein piertje, zag er prachtig uit op de foto. Na flink onderhandelen (Maja en Steve reizen al een hele tijd samen, dus die hadden de smaak te pakken), hebben we zo'n gastje zover gekregen ons voor 200 bath naar een strandje te brengen. Daar zouden we even rondkijken, als het niets was zou hij ons verder brengen naar Bridge Beach. Er zijn geen geasfalteerde wegen op het eiland, dus het was een heftig ritje. Bij het eerste strand aangekomen zei die gast iets in het Thais. Wij zo "nee, wij willen naar Bridge Beach". Om een of andere vage reden was hij helemaal geirriteerd en ging nog harder over die rotweggetjes rijden. Toen heeft hij ons bij het volgende strand eruit gepleurd en wij betaald. Toen we het strand opliepen bleek het er erg druk en toeristisch te zijn. Hutje mutje, met z'n allen op elkaar. En er was geen bridge (was eigenlijk slechts een klein piertje, maar goed). We werden wel gelijk aangeschoten door een Thais vrouwtje die ons een bungalow wilde aansmeren. Ze werden helemaal gek van ons. We hebben wel 6 bungalows gezien, belachelijk staan afdingen, aangezien ze allemaal helemaal niets voorstelden. En uiteindelijk zijn we met een Zweeds stelletje gaan praten die daar ook zaten. Die hadden nl. de mooiste bungalow (Steve wilde gelijk geadopteerd worden en in die bungalow intrekken, hehe). Daar een hele tijd zitten kletsen en uiteindelijk zijn we maar eerst iets gaan eten op het strand. Bungalows waren allemaal behoorlijk vervallen, te erge badkamers met alleen koud water en gaten in de muren en vloeren (enge beesten, AAARRRRGHHH). Dus na het eten besloten naar het volgende strandje te lopen en op zoek te gaan naar Bridge Beach. We hebben het eten niet betaald, zodat we onze baggage konden laten staan. Bij terugkomst zouden we dan betalen en er op die manier ook zeker van zijn dat ze op onze spullen zouden letten (jaja, je leert hier snel). Het volgende strand bleek inderdaad ons Bridge Beach strand te zijn... DAMN. Een prachtig, klein, wit strandje... azuur blauwe zee en die pier... die doet het 'm. Het was er ook lekker rustig, dus we besloten hier op zoek te gaan naar accomodatie. Het eerste resort dat we tegenkwamen was te sjiek, niet normaal. Maar ik had de smaak te pakken, "we can bargain on it". Dus zijn we de prijzen gaan vragen. 4.500 bath per bungalow en we mochten er niet eens met z'n vieren in... We hebben vanalles geprobeerd om te prijs omlaag te krijgen: "we want reduced weekly rate", "there's nobody here, so you can better earn something for the bungalow", "we can clean our own bungalow... what the heck, we can also clean all others", "we can cook", etc etc etc. Maar er ging helaas niets van de prijs af. Het meisje heeft ons de bungalow wel nog even laten zien en DAMN wat een ding. Super groot bed, super sjiek, belachelijk mooie badkamer met warm water!!! Ons zelf dus even lekker gemaakt en toen toch maar verder gaan zoeken. Een resortje verderop (nou ja, resort) hebben we uiteindelijk twee kamers weten te bemachtigen. Natuurlijk wilden we ook hier voor de sjiekere, sea view bungalows gaan, of kamers. Maar we kregen te weinig van de prijs af, zelfs na serieuze onderhandelingen met de baas. Maar uiteindelijk twee kleine kamers geregeld voor 500 bath per kamer (dus slechts 250 bath per persoon...we delen de bungalows, dat scheelt veel geld). We dachten dat we een belachelijk goede deal hadden gemaakt. 300 bath per kamer van de prijs afgeluld. En de kamers zagen er op zich prima uit (een heeeeel stuk beter dan die gammele, te dure dingen op het vorige strand). Achteraf bleek het er wel flink naar schimmel te stinken (maar ook dat went) en er alleen koud water douche te zijn (en zelfs dat went, hehe). Maar goed, we hadden accomodatie op het mooiste strand van het eiland!!

Tot op heden vooral erg veel gelachen samen. Het is een leuk stel bij elkaar. Maja reist 6 maanden waarvan er al drie in Zuid Oost Azie om zijn. Heeft in Maleisie Steve leren kennen. En haar vriendin Aneta is 3 weken op bezoek. En ben deze mensen natuurlijk niet voor niets tegen gekomen (al zo veel aparte dingen meegemaakt de afgelopen weken)... dus ook een aantal zeer goede gesprekken gehad. Voor de rest eigenlijk weinig gedaan. Het is echt prachtig weer, dus veel strandliggen, lezen, zwemmen, kletsen en lekker eten 's avonds. En en en... we hebben zelfs wat goeds gedaan voor de maatschappij. Steve is een 'chocolat mak mak' man uit New York city en die gast kan gewoon niet zwemmen... of eigenlijk, kon niet zwemmen. Want we hebben 'm met z'n drieen leren zwemmen, hahaha. Hilarisch!! Het gaat al erg goed, al moet ie natuurlijk nog veel oefenen. Maar wat een lol hebben we ermee gehad (en alle andere strandgsten zeker en vast ook, hehe).

Heel misschien gaan we morgen nog een boottocht maken naar alle mooie eilandjes in de buurt, beetje snorkelen en zo. Maar wellicht gaan we wel gewoon de hele dag chillen op het strand. Het is namelijk echt een belachelijk mooi ding, zo van een ansichtkaart gevallen :) Vrijdagochtend om 9.00 vertrekt m'n ferry naar Ban Phe en daarna de VIP mini bus (jaja, heb ik wel even voor gezorgd) naar boom boom Bangkok. Dan ga ik me dus settelen in het mooiste hotel van Bangkok en omstreken en zal ik 's middags vooral lekker chillen aan het zwembed. Dan heerlijk warm douchen, m'n haren lekker stylen, hahaha. 's Avonds lekker ten in het restaurant op de 80ste etage en gewoon nog even nagenieten van m'n prachtige trip. Denk dat ik zaterdag overdag nog even naar de weekend market ga en daar wat ga shoppen (heb tot op heden nog niet zoveel gekocht... enerzijds omdat het toch alleen maar troep is, anderzijds omdat ik het dan de hele vakantie mee had moeten sjouwen). Spullen ophalen in het hotel, toe die eerport (AGAIN, heb echt belachelijk veel gevlogen de afgelopen weken) en dan lekker naar huis, back to reality en de kou in (nee, daar heb ik dus echt geen zin in), maar...... can't wait to get back to my guappo (ja ja, je hebt een bijnaam gekregen, moppie!).

Paps en mams, ik zal jullie even op de hoogte houden van mijn vluchttijden... zoals het er nu naar uit ziet, land ik rond 9.50 in Dusseldorf. Maar wie weet verandert er nog iets... houd jullie op de hoogte.

Ow en Rianne... dat hotel waar je het over hebt (waar Henk het over had), Baiyoke Sky Hotel, daar zit ik dus vrijdagavond :) Backpackers on high heels finish in style...!

Wat een waanzinnige trip heb ik gehad mensen... heerlijk. Right thing to do at the moment!!

We kletsen snel weer bij.

Love you all en nu echt tot heeeeel snel.

Liefs, Inge

• 25 November 2009 - 15:28

Monique:

Ola Ingos,

Wij zijn net gisteren terug gekomen uit Egypte en heb dus net pas (op het werk, ja je moet toch wat he zo'n eerste werkdag :-)) al je mooie verhalen gelezen.

Het klinkt allemaal weer super tof.
    Ik kan niet wachten op de waarschijnlijk nog toffere foto's.
    We moeten dan ook maar snel weer eens wat afspreken.

Nou geniet er nog effe van en tot gauw.

Liefs Moniqueos.

• 25 November 2009 - 15:29

Nog Een Keer Monique:

O,ja, ik kan nu ook snorkellen!
    Vet Tof!

• 25 November 2009 - 18:06

Fiona:

Hey meis,

Geniet er nog lekker van! Ben benieuwd naar al je verhalen.
    x

• 25 November 2009 - 21:14

Cindy:

Wat heerlijk allemaal en wat een goed idee om de laatste nacht in Baiyoke Sky Hotel te overnachten!!

Can`t weat to see you ;-)

• 26 November 2009 - 09:53

Viola:

Ingeling!

Wilde je gister al een bericht sturen, maar de batterijen van het toetsenbord waren leeg. Moest eigenlijk thuis aan mn rapport werken, maar had weer een goede smoes voor studie ontwijkend gedrag; geen zin om in de storm en regen naar de winkel te fietsen voor nieuwe batterijen. Maar zo te zien doet hij het weer, dus zo echt aan de slag... :(

Maar je hebt zo te horen een geweldige vakantie om op terug te blikken als je straks weer terug bent in het winderige, regenachtige, koude Nederland. Maar er komen een aantal gezellig feestdagen aan, dan kun je ons alle verhalen vertellen.....ben benieuwd!

Tot heul snel!

Kusss

• 26 November 2009 - 17:48

"guappo":

@Viola: hehe, SOG'en is echt cool...

Ben ook benieuwd op de foto's!

• 29 November 2009 - 21:22

Hannie:

Ben zo blij dat je terug bent...al heb je alle gevaren overwonnen...ik ben blij je weer te hebben kunnen knuffelen. Vandaag samen een leuke dag gehad en al vast voorbereiding op het Sinterklaasfeest.
    HoeradieIngeiswiederdaSinetklaasistblijenzwartePietisalsohappy...Honny Sjraar Loeks Viool en Brajun!!!!

• 30 November 2009 - 21:32

Naledi:

Haaaai mupkes!!

Sorry dat ik nu pas reageer op al de avonturen die jij en Green B hebben beleefd (ik weet hoe leuk het is om de reacties te lezen op je waarbenjij.nu-site!), maar ik ben zelf ook net terug van vakantie!

We zijn naar Mozambique, Swaziland en Zuid-Afrika geweest...en ja, ook naar VANDERBIJLPARK! Het News Café is idd dicht, de landfills zijn niet veranderd (en de lucht ook niet!) en met Tisetso en familie gaat het goed, al is ze gescheiden van Johnny!
    We hebben dus een hoop bij te praten over al onze avonturen!
    We spreken snel af zodra we weer gewend zijn aan de kou hier (brrr....!)

Tot heel snel mop, en knuffel die Green Hunk voor mij! Hij werd erg gemist in ZA!