Bangkok day 2...hot hot hot! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu Bangkok day 2...hot hot hot! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Rosenbaum - WaarBenJij.nu

Bangkok day 2...hot hot hot!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 November 2009 | Thailand, Bangkok

Liefies!!

Zo, dag 2 in Bangkok ook overleefd. De stad zelf is eigenlijk best lachen, lekker druk, op elke straathoek wel iets nieuws, aparts of geks te zien. Wel heel vies, allemaal uitlaatgassen en zo. In Zuid Afrika heb ik 5 jaar van m'n leven ingeleverd door die illegal dumps die ze daar in de fik zetten. Een paar dagen Bangkok kost me vast ook weer een paar jaar, hehe.

Het weer heb ik me wel in vergist. 's Avonds is het heeeeeerlijk, lekker warm, beetje klef maar errug goed te doen. Maar overdag, vooral als er weinig bewolking is, is het zo tering heet en benauwd. Dan sjok je maar een beetje vooruit, en vooral veel water drinken. Errug vermoeiend!

Kee, vandaag met de river boat naar Grand Palace gegaan. Bij vertrek een Nederlands stelletje (Roger en Nancy) leren kennen, uit Brabant, dus gezelligheid gegarandeerd. Ben de hele dag met hen opgetrokken. Was wel errug gezellig, blijf toch een sociaal dier he. Bij de Grand Palace aangekomen werd er al gelijk gewezen op onze korte broeken. Zo mochten we niet naar binnen. Daarnaast zou het paleis pas om 14.00 open gaan. De beveiliging heeft toen voor ons een tuk tuk (spreek uit niet tuk tuk, maar toek toek, haha) geregeld. Die zou ons voor 20bath p.p. (is ongeveer 40 cent) eem aantal leuke plekken in de stad laten zien. Dus we zijn als eerste naar de standing buddha gebracht. Daar beetje rondgelopen "oh, mooi", foto's gemaakt, Roger heeft nog 4 vogeltjes bevrijd uit een te klein kooitje voor 90bath. Daarna zijn we naar het toeristenoffice (soort van VVV) gebracht. Daar wilden ze ons pakketten aanbieden, vlucht en verblijf. Maar natuurlijk is in dit soort landen de regering ook niet helemaal te vertrouwen (waar wel trouwens!), dus die pakketten waren veel te duur. Had gisteren een ticket gekocht online naar Chiang Mai. Kost me ongeveer 50 euro. Zij boden aan die Brabanders een pakket aan naar Koh Samui voor 20.000bath, voor vlucht en accomodatie voor 4 nachten. Is natuurlijk veel te duur, dus we zijn daar ook snel weer weggegaan.

Toen begon onze toektoek-driver lastig te doen. Hij wilde ons even een kledingwinkel laten zien. Wij daar naar binnen, moesten we ons daar een pak aan laten meten. Maar heb natuurlijk geen zin om daar nog 3 weken mee rond te sjouwen, dus we hebben vriendelijk bedankt. Toen werd die toek-toeker van ons een beetje boos. Hij wilde ons nog iets anders laten zien. Maar wij wilden alleen maar naar de Lucky Buddha en dan weer terug naar Grand Palace om 14.00. Hij wilde ons Lucky Buddha niet meer laten zien, en liet ons daar zelfs bijna staan. Maar ja, wij hadden natuurlijk nog niet betaald, dat moet je pas aan het einde doen. Dus uiteindelijk afgesproken dat ie ons direct naar Grand Palace zou brengen. Helaas dus geen lucky buddha gezien, maar dat maak ik nog wel goed.

Nou, Grand Palace. Kan er kort over zijn. Ziet er prachtig uit hoor, maar zoooo kitsch, hehe. En jullie kennen me inmiddels wel een beetje, als ik het gezien heb dan is het goed. Ga er geen dag doorbrengen of een gids erbij halen. Dat geblaat de hele tijd. Veel te warm voor, haha. Oe, we hebben daar trouwens kleding moeten lenen, omdat we dus blote benen hadden. Roger kreeg een te foute yoga broek aan en Nancy en ik een sarong. Vond het best lachen eigenlijk, alleen was dat ding nog zeikenat van de bezwete voorganger die 'm had gedragen, haha. En dat ding was inderdaad tering heet zeg, pfff. Bizarro mocht er trouwens wel gewoon in, helemaal naakt. Heel raar. Discriminatie noem ik dat.

Daarna zijn we nog ff wat gaan eten in de buurt. Daar was een grote markt met allemaal kleine voedselkarretjes waar ze on the spot de heerlijkste gerecht voor je klaarmaken. Verrukkelijk gegeten voor maar 40 baht (80 cent). Daarna met de river boat weer terug naar het hotel en daar even aan het zwembad bij liggen komen. Toen nog even powernapje gedaan en toen wat gaan eten op Rambuttri Road. Daar kwam ik het Nederlandse stelletje weer tegen dat ik op de heenreis heb ontmoet. Blijft toch een kleine wereld he, haha. Ben net op zoek geweest naar een lekkere voetmassage zonder happy end. Is nog moeilijk te vinden op Khao San Road. Dus ga dadelijk in de buurt van het hostel nog even kijken. Ben er wel aan toe namelijk.


Ow leuk nieuws. Leon zit op moment van spreken in de VIP-bus en komt terug vanuit Chiang Mai naar Bangkok. Morgenvroeg komt ie aan en aangezien hij vorige week in hetzelfde hostel als ik zat en daar nog wat spullen heeft staan, wil ie daar ook weer een kamer boeken. Dus dat wordt gezellig!!! Morgen rond een uurtje op 8 ff een duik in het zwembad (gevoelsmatig is dat 1 uur 's nachts mensen, have mercy!) en dan maken we er een leuke dag van. Wellicht nog even aan de zuip morgenavond, want heb me tot nu toe te netjes gedragen voor een vakantie :) Heb ook behoorlijke hoofdpijn op het moment, dus helemaal geen zin om te zuipen.

Nou... hilarische verhalen volgen hopelijk nog. In ieder geval tot heel snel weer. En bedankt voor alle leuke berichtjes. Al is het maar een vakantie van 3 weken, toch erg leuk om iets van "thuis" te horen!!

Liefs, xxx Inge

PS Vooruit.. na een heerlijke voetmassage zometeen, toch nog maar een cocktailtje... gewoon, omdat het kan en omdat het lekker is en omdat het hier geen drol kost! ;)

  • 10 November 2009 - 16:02

    Inge Rosenbaum:

    Oe trouwens. Heb dus een vlucht geboekt van Bangkok naar Chiang Mai a.s. donderdag, omdat de eerste klas trein vol zat. Vluchtgegevens heb ik even niet bij de hand, maar zal ze snel online zetten!

  • 10 November 2009 - 16:16

    Not Bizarro:

    Die groene lapzak komt er gewoon naakt in de grand palace binnen?! he's a loose cannon, i tell you!


  • 10 November 2009 - 16:48

    Markie:

    Leon, leuk doe hem de groeten.
    Zit je in Thailand kan je gewoon iemand de groeten doen ..lache

    Volgens mij kun je cocktails drinken wat je wil je zweet het zo weer uit...

    Er moet daar ook ergens een eiland zijn waar je met grof geschut mag/kunt schieten.

    Een vriend van me is daar met bazoeka's en al helemaal los gegaan. Moet erg kikken zijn..echt iets voor jou haha

    later xus

  • 10 November 2009 - 16:55

    Lientje:

    Leeve,

    Zijn we nog uit zattigheid vergeten mij in de koffer te stoppen he,... damit!!!!!
    nou hou ons maar goed op de hoogte van al je capriolen (of hoe je het ook schrijft...?) heb ik toch nog een beetje t gevoel dat ik erbij ben;)

    enjoy honey!!!!

    kussie!!!!


  • 10 November 2009 - 17:53

    Viola:

    Ingelingeling! (doet je telefoon t weer?)

    Inge je zit in de toekomst! Bij je laatste bericht (staat nu) dat je hem over 4 uur gaat schrijven....haha!

    Ow ik ben zóóó jaloers op jou. Jij zit zorgeloos in Thailand in de zon, in het zwembad, aan de cocktail en ik zit me nu al zorgen te maken voor mijn afstudeerzitting. Ja, ja, de datum is geprikt, 26 jan...einde van mijn studententijd....en eindelijk volwassen mogen zijn!

    Leuk die verhalen weer. Gelukkig zijn ze (nog) niet zo lang als die van Afrika....

    Nou lief, geniet ervan en ik verheug me op je volgende verhaal.

    Nog geen rose op je witte zomerkleding geknoeid?

    Kiss


  • 10 November 2009 - 20:22

    Fiona:

    Nu had ik mijn naam vergeten erbij te zetten, heeft hij hem nu opgeslagen, ik zie hem niet meer... :(
    Have fun nog
    x

  • 10 November 2009 - 20:24

    Fiona:

    Ow hij heeft hem echt niet opgeslagen....
    Eh wat had ik ook weer zitten typen, behalve dat ik heel erg jaloers was en dat ik dat je niet 10 keer ging vertellen.
    Tja die Toek Toek dingen he, hebben allemaal verkoop percentages op de plaatsten waar ze je heen brengen hehe, maar ik weet dat je genoeg skills hebt op gedaan op Isla om ze van je af te houden, en als het niet op jouw manier lukt, mag je altijd de mijne gebruiken haha,
    Meid geniet ervan, en heerlijk om je berichten te lezen op mijn werk! Zit ik daar hardop te lachen in die uitgeneukte lerarenkamer, ja er lacht iemand, zijn ze niet gewend he, dus iedereen kijken... haha.
    Kus

  • 10 November 2009 - 21:33

    Ikkûh:

    Heej meis, jij amuseert je best als ik dat zo lees. Thailand is goed voor de waterhuishouding, hihi.
    Al kunnen genieten van de wereldberoemde thaise curries??
    En verder geen weer voor een ijsbeer??

    xxx Ikkûh

  • 11 November 2009 - 08:03

    Hannie:

    Ben blij als ik weer iets hoor, dan weet ik dat het goed met je gaat. Heerlijk die verhalen van jou allemaal. Je krijgt glad zin om ook eens te gaan kijken daar. Doe het wel rustig aan, zoek balans zodat je geen hoofdpijn hebt. Moet toch mogelijk zijn in het land van de boedha's...Voor straks wel te rusten...
    Dikke kus ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand... be aware

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

All good things come to an end...

25 November 2009

Paradise on Bridge Beach, Koh Samet

23 November 2009

A smiling moon in Bangkok

20 November 2009

Ultieme bezinning in paradise

18 November 2009

Kamikaze op z'n Thais
Inge

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 47634

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Exploring the world on two wheels

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Exploring yet another part of Asia

08 Januari 2012 - 28 Januari 2012

Soul searching, relaxing and charging battery

21 Mei 2011 - 29 Mei 2011

Ibiza 2011

02 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Roadtrip Spain - Andalucia

11 Oktober 2010 - 02 November 2010

Soul searching on Bali

08 November 2009 - 29 November 2009

Thailand... be aware

09 December 2008 - 24 December 2008

Venezuela - Isla Margarita

21 November 2006 - 25 Maart 2007

South Africa... the rainbow nation

Landen bezocht: